Biznes pracahandlowiec.pl

Czym pracahandlowiec.pl wyróżnia się na rynku serwisów ogłoszeń o pracę?

Dzisiaj rozmawiamy z założycielem serwisu ogłoszeń o pracę dedykowanego dla obszaru sprzedaży – Marcinem Majchrzakiem i będziemy szukać odpowiedzi na pytanie:

Czym pracahandlowiec.pl wyróżnia się na rynku?

 

Marcinie proszę powiedz, co jest unikalnego w pracahandlowiec.pl i czym chcecie przyciągnąć do siebie firmy - te mniejsze, trochę większe oraz duże korporacje?


Pracahandlowiec.pl to nowy i rewolucyjny w swojej idei portal.  A z czego wynika jego odmienność od do tej pory działających portali z ogłoszeniami o pracę? Przede wszystkim z zupełnie innego modelu działania i podejścia do publikowania ogłoszeń oraz z innego modelu generowania ruchu osób zainteresowanych zmianą pracy.

Aby łatwiej wszystko to było zrozumieć, omówimy po kolei główne wyróżniki, które powodują, że pracahandlowiec.pl rozwija się w tak szybkim tempie.

 

Specjalizacja

Pracahandlowiec.pl to serwis dedykowany tylko pod jeden obszar, czyli sprzedaż. Rekrutujemy osoby na pełen przekrój stanowisk sprzedażowych, począwszy od sprzedawcy/kasjera poprzez doradcę/obsługę klienta/call center, przedstawiciela handlowego, specjalistę ds. sprzedaży, kończąc na stanowiskach managerskich jak kierownicy i dyrektorzy sprzedaży.

Każda funkcjonalność tworzona w serwisie jest nastawiona na konkretną grupę odbiorców – związanych ze sprzedażą. Dodatkowo wszystkie cenne sugestie, które do nas wpływają np. przez live chat lub telefonicznie, mogą i są bardzo szybko wdrażane do serwisu, gdyż nie kolidują z innymi obszarami/kategoriami, tak jak ma to miejsce na innych ogólnych portalach ogłoszeń o pracę. Do tej pory na rynku nie było portalu w takiej formie, jaką my oferujemy - portalu „szytego na miarę” dla osób z obszaru sprzedaży i tak mocno wyspecjalizowanego i nastawionego tylko na tę grupę odbiorców.

 

Formularz ogłoszenia dedykowany pod sprzedaż

Specjalizacja naszego portalu jest widoczna już od samego początku procesu publikacji ogłoszenia,
a więc począwszy od formularz. Przed startem naszego projektu przeprowadziliśmy badania rynkowe i wyciągnęliśmy z nich wnioski. W formularzu uwzględniliśmy potrzeby i informacje, które są istotne dla osób poszukujących pracy w obszarze sprzedaży. Z najważniejszych elementów wyróżniamy:

  • Możliwość rozbicia wynagrodzenia na podstawę i prowizję

Na żadnym innym portalu oprócz pracahandlowiec.pl nie można rozbić wynagrodzenia na podstawę i prowizję, co w przypadku systemów wynagrodzeniowych dla osób z obszaru sprzedaży jest kluczowe. Sama podstawa to nie wszystko, ponieważ dla większości osób znaczną część wynagrodzenia stanowi część zmienna, czyli prowizja/premia. U nas taki podział jest możliwy do określenia, a nasz zespół obsługi klienta dba, wspiera i zachęca pracodawców, żeby publikowali widełki finansowe oferty o pracę.

  • Możliwość określenia rodzaju samochodu służbowego

Mamy również w formularzu ogłoszenia możliwość określenia samochodu służbowego, jego klasy oraz faktu, czy można go wykorzystywać do celów prywatnych. Dla osób, które znaczną część swojego życia spędzają w samochodzie jeżdżąc po klientach, ta informacja jest kluczowa. Podział samochodów na klasy został przygotowany zgodnie z rynkową nomenklaturą pojazdów, używaną przez największe firmy leasingowe w naszym kraju. Dwie najpopularniejsze klasy pojazdów dla przedstawicieli handlowych to oczywiście klasa B, czyli małe auta miejskie typu: Renault Clio, VW Polo oraz klasa C, czyli auta troszkę większe i przeznaczone na dłuższe trasy typu: Skoda Octavia, VW Golf, Ford Focus, Opel Astra. Nie możemy tutaj też zapomnieć o innych klasach pojazdów, z których na pewno wyróżnia się klasa D - tę najczęściej możemy spotkać wśród kadry kierowniczej, a są to auta takie jak VW Passat, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Insignia. Coraz większą popularnością w najbliższych czasach będzie się też cieszyć klasa Eco, a pracodawcy oferujący tego typu pojazdy będą budzili większe zainteresowanie szczególnie wśród osób rozpoczynających swoją karierę w handlu.

  • Możliwość określenia liczby wakatów

Z perspektywy poszukiwania zatrudnienia, dla Kandydatów ważne jest pozyskanie jak największej ilości informacji na temat oferty pracy, takich jak wysokość wynagrodzenia, rodzaj umowy, rodzaj pracy, ale także ilość wolnych miejsc pracy. Ilość wolnych wakatów w ofercie pracy jest ważna, pozwala zwiększyć ilość aplikujących osób na daną ofertę pracy, zwiększa wiarygodność danej oferty pracy, pozwala także przekazać informacje do Kandydatów, że poszukujemy na dwa województwa doradców, 2 w województwie X, a 10 w województwie Y.

  • Możliwość wskazania konkretnego rodzaju produktu

Prawie wszystkie portale na rynku podchodzą do kategorii w sposób standardowy. Sprzedaż to sprzedaż, co tutaj można jeszcze więcej pokazać? Nasz zespół, jako specjaliści w tym obszarze, podchodzimy do tego zupełnie inaczej. Jeżeli handlowiec ma 10 lat doświadczenia w branży FMCG czy też np. HoReCa i chce się nadal w tych branżach rozwijać,  wówczas może za pomocą 1 kliknięcia znaleźć oferty pracy ze wskazanego przez niego obszaru. Na pracahandlowiec.pl stworzyliśmy 33 unikalne zakładki z obszarami/produktami, które można szybko kliknąć i przeglądać oferty dedykowane indywidualnym potrzebom. Takie założenie przyświecało nam od samego początku, kiedy konstruowaliśmy pierwsze funkcjonalności serwisu.

  • Możliwość wskazania max. 3 kluczowych umiejętności

Pracodawcy prześcigają się w pisaniu ogłoszeń w taki sposób, że ciężko jest wyłapać to, co jest w danym ogłoszeniu warunkiem „must have” gwarantującym zatrudnienie, a co warunkiem „nice to have”, który dobrze byłoby spełnić, ale nie ma on większego przełożenia na zatrudnienie. Na pracahandlowiec.pl stworzyliśmy sekcję kluczowych umiejętności, w której pracodawca może wpisać max. 3 umiejętności, które są wymagane od kandydata. Dzięki temu osoba przeglądająca ofertę pracy, wie co jest dla pracodawcy najbardziej istotne i może złożyć CV jakościowo bardziej dopasowane do oczekiwań pracodawcy.

  • Wizualizacja graficzna + wideo

Treść ogłoszenia i jego wygląd od strony wizualnej ma znaczący wpływ na ilość oraz jakość otrzymywanych CV. pracahandlowiec.pl jest w tym zakresie prekursorem, ponieważ jako chyba jedyni na rynku nie limitujemy w żadnym z pakietów elementów graficznych i wideo. Sam logotyp na kafelku ogłoszenia to dla nas warunek udanej rekrutacji. Wiele firm docenia takie podejście, gdyż na innych portalach nawet za sam logotyp trzeba dodatkowo zapłacić. Finalnie dbamy również o to, żeby ogłoszenia, zarówno na laptopach, jak i na telefonach wyglądały identycznie. Nie wycinamy elementów graficznych na smartfonach. Spójność treści i grafiki jest dla nas warunkiem nadrzędnym i nie ma tutaj znaczenia, z jakiego urządzenia korzysta osoba szukająca pracy.

 

Marketing nastawiony na konkretną grupę odbiorców

W pracahandlowiec.pl nastawiamy się tylko i wyłącznie na osoby pracujące w sprzedaży. To pozwala nam kreować nasze kampanie marketingowe z treściami wartościowymi tylko dla tego, jednego obszaru. Dzięki temu treści te są konkretne, sprecyzowane, dogłębniejsze i poruszające daną tematykę w sposób fachowy. Przyciągamy na portal osoby, które już od dawna nie składają CV na ogólnych portalach o pracę, ponieważ nie widzą tam odpowiedniej wartości merytorycznej dla nich samych. Głównym elementem marketingu dedykowanego dla sprzedaży będzie specjalistyczny blog dostępny na głównej stronie portalu, gdzie regularnie będą publikowane merytoryczne treści. Będziemy współpracować z osoby posiadającymi duże doświadczenie w sprzedaży, które dzieląc się wiedzą z naszymi użytkownikami, wzbudzą z pewnością duże zainteresowanie i zaangażowanie naszej grupy docelowej.

 

Weryfikacja ogłoszenia przed publikacją

Jednym z najważniejszych celów istnienia naszego portalu jest utrzymanie odpowiedniej jakości publikowanych ogłoszeń. Na pracahandlowiec.pl zespół obsługi klienta sprawdza każde ogłoszenie przed jego publikacją na portalu. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić odpowiedni poziom jakości ogłoszeń i dać gwarancję kandydatom, że na pracahandlowiec.pl są dodawane profesjonalne ogłoszenia. Od dwóch miesięcy widzimy, że firmy potrzebują pomocy w zakresie tworzenia ogłoszeń i my dajemy to wsparcie. W ramach dodania zwykłego ogłoszenia nasz Klient może mieć pewność, że sprawdzimy ogłoszenie i poprawimy pod kątem gramatycznym, ale także wizualnym. Dodajemy grafiki do ogłoszeń, uwidaczniamy najważniejsze informacje, prosimy Klientów o dodanie ważnych informacji itd., bo jak wcześniej wspominałem Kandydaci chcą dostać jak najwięcej informacji na temat oferty, my szlifujemy te oferty w taki sposób, żeby były jak najlepiej ułożone i łatwo przyswajalne.

 

Własny albo zewnętrzny ATS (Application Tracking System)

Na pracahandlowiec.pl zbudowaliśmy swój własny autorski system do zarządzania CV. Oznacza to, że CV są przechowywane i zarządzane w koncie pracodawcy. Pracodawca ma możliwość sprawdzenia spływu CV w podziale na lokalizacje oraz przydzielania statusów poszczególnym kandydatom wraz z określeniem wewnętrznej notatki dotyczącej danego kandydata. Rekruter jest na bieżąco informowany mailowo o przychodzącym CV, wie, jaka liczba CV spłynęła do systemu poprzedniego dnia oraz jaką liczbę CV w całości otrzymał na dane ogłoszenie o pracę. Jeżeli pracodawca posiada swój własny system do zarządzania CV to jesteśmy jednymi z nielicznych na rynku, którzy umożliwiają bezpłatne przekierowanie spływu CV do innego systemu.

 

Elastyczny cennik

Pracahandlowiec.pl jest jedynym na rynku portalem w którym cena ogłoszenia zależy od poziomu stanowiska na które rekrutujemy osobę. Nasz zespół wyszedł z założenia, że skoro na stanowisku sprzedawca/kasjer zarabia się kilka razy mniej niż na stanowisku kierownika sprzedaży to analogicznie publikacja ogłoszenia powinna być dużo tańsze. Dla firm liczących koszty procesów rekrutacyjnych to duża oszczędność, ponieważ do tej pory na rynku funkcjonował jedyny słuszny model cenowy polegający na sztywnej cenie wynoszącej np.: 500 zł niezależnie od tego czy poszukiwany był kasjer czy też kierownik sprzedaży. Pracahandlowiec.pl zmienia ten paradygmat i pokazuje, że koszty rekrutacji można optymalizować od samego początku i to bez utraty jakości samego procesu rekrutacyjnego.

 

Podejście doradcze

Założenia funkcjonowania naszego serwisu mają w sobie również punkt, który dotyczy analizy każdego ogłoszenia, którego czas widoczności na portalu pracahandlowiec.pl wynosi zawsze 30 dni. Dodatkowo W pakiecie „Biznes” po zakończeniu ogłoszenia nasz zespół przygotuje podsumowanie w postaci „Raportu skuteczności ogłoszenia” wraz z rekomendacjami co należałoby poprawić, aby spływ oraz jakość otrzymanych CV była wyższa. W raporcie na liczbach podsumowujemy konwersję ogłoszenia na CV i porównujemy je do benchmarku z naszego serwisu. Taki raport każdorazowo otrzymuje pracodawca, dzięki czemu już przy kolejnym ogłoszeniu może dokonać stosownych usprawnień. Portal pracahandlowiec.pl to nie tylko „tablica ogłoszeń”, lecz cały ekosystemy dookoła sprzedaży, którego zadaniem jest pomoc pracodawcy w rekrutacji osób na stanowiska sprzedażowe. Doradztwo oferowane przez nasz zespól po zakończeniu ogłoszenia jest tego najlepszym przykładem.

 

Ciągłe wsparcie

Przez ciągłe wsparcie rozumiemy dostępność naszych konsultantów obsługi klienta w takich kanałach jak live chat oraz telefon. Dzięki temu na każdym kroku jesteśmy w stanie pomóc zarówno pracodawcy w publikacji ogłoszenia, analizie cennika, zrozumieniu naszego serwisu jak i z drugiej strony kandydatom, którzy będąc w naszym serwisie mają wiele interesujących do nas pytań. Furorę robi nasz live chat, gdzie codziennie mamy kilkaset rozmów z użytkownikami naszego serwisu i jesteśmy bardzo wysoko oceniani za jakość dostarczanych odpowiedzi. Nasz zespół jest dostępny dla Klientów na każdym etapie, dostaliśmy już dużo pozytywnego feedbacku w związku z pomocą jaką staramy się nieść naszym Klientom i Kandydatom.

 

Doświadczony projektowo zespół

Tworząc serwis pracahandlowiec.pl bardzo istotne było dla mnie, aby dobrać takie osoby, które posiadają duże doświadczenie w konkretnych obszarach i jednocześnie potrafią spojrzeć „out of the box” na proces rekrutacji. Sam pracowałem w wielu międzynarodowych korporacjach, gdzie byłem odpowiedzialny za usprawnianie procesów wg metodyki Lean Management oraz Six Sigma i wiem, że jedyną pewną rzeczą w życiu to „zmiana”. Dlatego nasz zespół składa się z osób „otwartych” i ciągle poszukujących nowych rozwiązań. Tworzymy nasz własny unikalny pomysł i serwis, czerpiąc z doświadczeń biznesowych wszystkich członków zespołu.

 

Powyższe 9 elementów to obszary, które są naszymi wyróżnikami i na nich skupiamy się każdego dnia. A w planach mamy jeszcze kilka nowych, dzięki którym portal pracahandlowiec.pl będzie docelowo jedynym miejscem wokół, którego będą się gromadzić ludzie sprzedaży i gdzie będą szukać dla siebie nowej lepszej pracy 😊

---

Opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie i przekonaj się, jak można lepiej rekrutować osoby do działu sprzedaży: https://pracahandlowiec.pl/register