Zaangażowanie i determinacja w pozyskiwanie klientów oraz osiąganie celów sprzedażowych
Ogłoszenie archiwalne
Opis stanowiska
ONEPOWER - Jesteśmy firmą stworzoną przez ludzi z ogromnym doświadczeniem zdobytym w Polsce i zagranicą w branży Odnawialnych Źródeł Energii. Jesteśmy jedną z wielu firm w Polsce, która zajmuje się sprzedażą i montażem instalacji fotowoltaicznych, ale jedną z nielicznych która robi to z pasji i zamiłowania stawiając potrzeby Klienta na pierwszym miejscu. Dzięki dialogowi i doświadczeniu naszego personelu możemy dostarczyć i zainstalować najlepiej dopasowane systemy fotowoltaiczne.
Aktualnie poszukujemy osoby na stanowisko:
Przedstawiciel handlowy ds. fotowoltaiki
Dlaczego miałbyś u nas pracować?
Jest wiele powodów jednak najważniejsze to:
Każdy handlowiec posiada samodzielność w ustalaniu wysokości narzutu i może osiągać prowizje sięgające nawet 80% narzutu
Dostarczamy leady poprzez własne Contact Center oraz uczymy jak skutecznie pozyskiwać klientów (hot leady)
Mamy własne ekipy montażowe, oraz doświadczone zaplecze techniczne
A przede wszystkim jesteśmy stabilną firmą. Robimy wszystko, aby klient czuł się zaopiekowany, a Handlowiec wiedział że jest częścią zespołu, że gramy do tej samej bramki i prowizję od sprzedaży otrzyma zawsze na czas.
Kogo dokładnie szukamy?
Zależy nam na osobie, która posiada ok. 1 roczne doświadczenie sprzedażowe. Mile widziane doświadczenie z branży PV, ale również mocno cenimy doświadczenie z innych branż.
Naszą sprzedaż cechuje podejście merytoryczne oraz jakościowe dlatego poszukujemy osób dobrze znających techniki sprzedaży z praktyczną umiejętnością skutecznego domykania sprzedaży (podpisywanie umów z Klientami). Powyższe podejście dobrze uzupełni umiejętność budowania relacji z Klientami poprzez słuchanie potrzeb Klientów i właściwe reagowanie na nie.
Handlowiec to osoba samodzielna działająca w terenie (wymagane prawo jazdy kat. B), która jest nastawiona na osiąganie celów sprzedażowych, wymagających czasami spotkań z Klientami w godzinach popołudniowych a nawet wieczornych. Możliwe jest uzyskanie samochodu służbowego razem z kartą paliwową.
Czym będę się zajmował?
Aktywnym pozyskiwaniem nowych Klientów przez co rozumiemy budowę własnej bazy leadów przy współudziale naszego Contact Center.
Prowadzeniem prezentacji dla potencjalnych Klientów (spółdzielnie, stowarzyszenia, grupy producenckie itp.), które regularnie zapraszają nas na swoje wydarzenia abyśmy zaprezentowali swoją ofertę. W okresie zimowym mamy ok. 6-8 takich prezentacji tygodniowo.
Jak przebiega wdrożenie handlowca do firmy?
Onboarding trwa 2 tygodnie. Najpierw odbędziesz 3 dniowe szkolenie produktowo-sprzedażowo- organizacyjne, a następnie szkolenia indywidualne tj. budowanie bazy, cold call-e, pozyskiwanie ambasadorów/pośredników, próbę D2D itp. Ostatnie 3 dni to praca w terenie na żywym organizmie: coaching u doświadczonego PH (jeden dzień), sprzedaż wspólna (drugi), coaching u Ciebie.
Po zakończeniu procesu wdrożenia handlowiec staje się w pełni samodzielnym pracownikiem, który wybiera najlepszy dla siebie sposób sprzedaży i rozpoczyna wykonywanie działań sprzedażowych w terenie. W trakcie pracy masz stałe wsparcie doświadczonego Managera oraz Technika.
W początkowym etapie pracujesz również nad budową własnej bazy leadów. Pomaga Ci w tym nasze Contact Center, które dostarcza leady w zakresie 15 – 30 tygodniowo.
Jak zbudowany jest dział handlowy i jak się w nim pracuje?
Dział handlowy podzielony jest na 6 - 12 osobowe grupy, które mają swoich managerów. Managerowie odpowiedzialni są za wynik całej grupy. Każdy Handlowiec odpowiedzialny jest za swój wynik sprzedażowy, oraz za opiekę nad pozyskanym klientem (rozmowa telefoniczna w celu zebrania opinii od Klienta oraz wizytacja po realizacji). Handlowiec ma obowiązek dostarczyć wszystkie niezbędne informacje na podstawie których będziemy mogli przygotować projekt (zdjęcia, umowy itp.).
Codziennie zaczynamy dzień od konferencji z Managerem, następnie jest dzień pracy oczywiście w stałym kontakcie z technikiem, działem realizacji lub Managerem. Wieczorem jest raportowanie postępów w pracy w postaci krótkiej wiadomości na komunikatorze. Oczywiście każdy Handlowiec ma do dyspozycji narzędzia niezbędne do pracy tj. ofertownik/ kalkulator, SE designer - program do wizualizacji (szkolimy z obsługi), CRM Livespace, Easysolar.
Bardzo dbamy o atmosferę w zespole handlowym dzięki licznym konkursom sprzedażowym, zjazdom, szkoleniom oraz warsztatom. Raz w miesiącu na podsumowaniu zakończonego okresu sprzedażowego organizujemy zjazd w centrali firmy. W trakcie zjazdu prowadzimy szkolenia produktowe, techniczne, oraz przede wszystkim warsztaty sprzedażowe z trenerami = praktykami (nie teoretykami).
Jak zorganizowany jest proces sprzedaży?
W pierwszym kroku po otrzymaniu leada z Call Center w CRM Handlowiec ustala samodzielnie termin spotkania oraz szacuje kaloryczność Klienta. Staramy się wszystko czego Klient wymaga dostarczać na pierwszym spotkaniu, tak aby podpisanie umowy z Klientem mogło się odbyć jak najszybciej. Po jej podpisaniu Handlowiec wysyła wizualizację i karty katalogowe komponentów. W przypadku potrzeby dłuższego namysłu przez Klienta, Handlowiec umawia kolejne spotkania z Klientem w celu „domknięcia" sprzedaży.
Jak będę wynagradzany?
System wynagrodzeń oparty jest o prowizję od sprzedaży oraz możliwość uzyskania wynagrodzenia podstawowego w wys. 3 000 - 6000 zł brutto.
Posiadamy ceny bazowe za każdy 1kWp mocy instalacji PV. Handlowiec wg. własnego uznania przyznaje tzw. narzut. Handlowiec może otrzymać nawet 80% z narzutu pod warunkiem regularnej sprzedaży, oraz robienia prostych targetów.