4ECO Sp. z o.o.

http://www.4-eco.pl

127

Profil firmy / działu handlowego 4ECO Sp. z o.o.

 

Jakie produkty / usługi dostarcza 4ECO?

Zajmujemy się świadczeniem kompleksowych usług z zakresu odnawialnych źródeł energii, w tym paneli fotowoltaicznym, pomp ciepła oraz PSCOAT (powłok termoizolacyjnych). Rozwijamy markę własną na rynku już od 6 lat. Co więcej, współpracujemy i sprzedajemy przy tym również produkty renomowanych producentów. Działamy na terenie całej Polski.

 

 

Jak wygląda proces sprzedaży oraz co go wspiera?

Proces sprzedaży w naszej firmie jest zautomatyzowany i opiera się zarówno na sprzedaży bezpośredniej jak i pośredniej. Zadaniem handlowców jest budowanie jak najszerszego portfela klientów oraz co za tym idzie - sprzedaży jak największej ilości produktów z asortymentu firmy. Zapewniają oni również opiekę posprzedażową klientom, działając przy tym z innymi działami w firmie.

W sprzedaży handlowcom pomagają dobrze rozwinięte działania marketingowe oraz system CRM. Jednocześnie, dzięki partnerskim strukturom sprzedażowym, mogą liczyć na wsparcie poszczególnych działów sprzedaży w dążeniu do realizacji celu.

 

Jaka jest wielkość oraz struktura zespołu sprzedaży?

W całej Polsce firma zatrudnia około 400 handlowców. Każdy z nich jest odpowiedzialny za nienaganne reprezentowanie firmy, aby pozostawać dobre wrażenie wśród klientów.

Zespołem sprzedaży zarząda Dyrektor sprzedaży, który ze sprzedażą jest związany od 26 lat. Posiada doświadczenie w pracy zarówno z klientami B2B jak i B2C oraz w zarządzaniu zespołem.

Członkowie działu sprzedaży wspierają się nazwajem, każdy może liczyć na pomoc czy dobre słowo od pozystałych osób w zespole. W dodatku cyklicznie organizowane są spotkania integracyjne. Działamy według zasady, że "najważniejszy jest zespół, a zespół to ludzie, którzy go tworzą".

 

 

Jakie szkolenia sprzedażowe oferuje 4ECO i jak dba o rozwój handlowców?

W celu rozwoju swoich pracowników firma zapewnia szkolenia produktowe, szkolenia w terenie oraz szkolenia poprawiające umiejętności miękkie.

 

 

Jak wygląda potencjalna ścieżka awansu w strukturach sprzedażowych?

Ścieżka kariery rozpoczyna się od pracy na stanowisku Ankietera Terenowego. Jeśli taka osoba będzie czuć się dobrze w roli rozmówcy z klientami na tematy związane z OZE oraz osiąga zadowalające wyniki, może awansować na stanowisko Młodszego Doradcy Klienta ds. OZE. Zdobywając co raz lepsze, ponadprzeciętne wyniki awansuje na Doradcę Klienta ds. OZE. Finalnie, końcowym stanowiskiem na ścieżce kariery w naszej firmie jest Manager ds. OZE.

 

Jak zbudowany jest system wynagradzania handlowców?

Wynagrodzenie opiera się na modelu prowizyjnym. Nie posiadamy górnego limitu wynagrodzenia, dlatego zarobki zależą wyłącznie od danego handlowca. Ma również możliwość zdobycia premii motywacyjnych. 

 

Jak w praktyce odbywa się wdrożenie osoby od działu sprzedaży?

Podczas procesu wdrożenia handlowiec odbywa szkolenia produktowe z wykorzystaniem platformy e-learningowej. W dodatku bierze udział w praktycznym szkoleniu w terenie wraz ze swoim opiekunem.

 

 

Jak przebiega proces rekrutacji?

Rekrutacja rozpoczyna się wraz z wysłaniem CV przez kandydata. Następuje selekcja kandydatów, a z wybranymi kontaktujemy się telefonicznie i przeprowadzamy wstępną rozmowę. Jeśli jesteśmy dalej zainteresowani, zapraszamy na rozmowę kwalifikacyjną, po której podejmujemy ostateczną decyzję co do zatrudnienia. Decyzja zapada w ciągu kilku dni od daty spotkania.