Edison Energia S.A.

https://www.edisonenergia.pl/

700

Aktualne oferty pracy

Przedstawiciel Techniczno-Handlowy ds. OZE

Podstawa: 3 000 - 5 000 zł
Samoch├│d Baza kontakt├│w Profil dz. handlowego
  • 138 lokalizacji -> 138 wakat├│w
Pensja podstawowa
3 000 - 5 000 zł
Samoch├│d Baza kontakt├│w

Przedstawiciel Handlowy ds. Pomp Ciepła NOWA

Podstawa: Nieujawniona
Samoch├│d Baza kontakt├│w Profil dz. handlowego
  • 3 lokalizacje -> 9 wakat├│w
Pensja podstawowa
Nieujawniona
Samoch├│d Baza kontakt├│w

Konsultant ds. Umawiania Spotkań w Dziale Wsparcia Sprzedaży

Podstawa: Nieujawniona
Baza kontakt├│w Profil dz. handlowego
Pensja podstawowa
Nieujawniona
Baza kontakt├│w

Profil firmy / działu handlowego Edison Energia S.A.

 

Jakie produkty / usługi dostarcza Edison Energia?

 

Zajmujemy si─Ö ┼Ťwiadczeniem kompleksowych us┼éug w zakresie bran┼╝y OZE. W swojej ofercie posiadamy instalacje fotowoltaiczne, pompy ciep┼éa, a od niedawna tak┼╝e ┼éadowarki do aut elektrycznych oraz carporty. Wspó┼épracujemy wy┼é─ůcznie z najlepszymi i sprawdzonymi firmami, aby zagwarantowa─ç jako┼Ť─ç i bezpiecze┼ästwo naszych realizacji. W┼Ťród naszych partnerów s─ů tacy producenci, jak Buderus, Jinko, Growatt czy Wallbox.

Nasz sta┼╝ na rynku to blisko 2 lata. W tym czasie uda┼éo nam si─Ö rozwin─ů─ç z zaledwie kilkuosobowego Start-Up'u do spó┼éki akcyjnej, która aktualnie zatrudnia ponad 700 osób, dzi─Öki którym ponad 10 tys. klientów sta┼éo si─Ö szcz─Ö┼Ťliwymi posiadaczami naszych instalacji. Obszar sprzeda┼╝y jest najwa┼╝niejsz─ů cz─Ö┼Ťci─ů naszej organizacji. Aktualna liczba naszych doradców stanowi niemal po┼éow─Ö ca┼éego sk┼éadu osobowego firmy, dlatego te┼╝ ich praca i ci─ůg┼éy rozwój maj─ů dla nas ogromne znaczenie. Struktura sprzeda┼╝y w naszej organizacji jest bardzo szeroka. Posiadamy sieci B2C, B2B, D2D, SOHO, a od niedawna rozpocz─Öli┼Ťmy równie┼╝ dzia┼éalno┼Ť─ç franczyzow─ů. W ramach Edisona posiadamy tak┼╝e rozwini─Öt─ů sie─ç partnersk─ů, licz─ůc─ů niemal 300 osób.

Nasi doradcy ka┼╝dego dnia docieraj─ů do klientów ró┼╝nymi kana┼éami. Obs┼éugujemy zarówno segment klientów indywidualnych, jak i biznesowych bez wzgl─Ödu na bran┼╝─Ö czy wielko┼Ť─ç firmy. To, co wyró┼╝nia nas na rynku to pakiet us┼éug dodatkowych, jakie do┼é─ůczamy do naszych produktów. Po ka┼╝dej wykonanej przez nas instalacji odbywa si─Ö obowi─ůzkowy audyt, nasze produkty obj─Öte s─ů gwarancj─ů oraz serwisem. Za dodatkow─ů op┼éat─ů ┼Ťwiadczymy tak┼╝e us┼éug─Ö monitoringu instalacji. Wszyscy nasi klienci mog─ů liczy─ç na rzeteln─ů opiek─Ö posprzeda┼╝ow─ů oraz pomoc w rozwi─ůzywaniu bie┼╝─ůcych technicznych niuansów.

 

 

Jak zorganizowany jest proces sprzeda┼╝y?

 

Proces sprzeda┼╝y w Edisonie rozpoczyna si─Ö w momencie pozyskania leadów, o które dba nasz dzia┼é marketingu. W strukturze funkcjonuje Dzia┼é Wsparcia Sprzeda┼╝y, w którym nasi konsultanci umawiaj─ů spotkania z klientami dla naszych doradców. Wielk─ů uwag─Ö skupiamy na tym, by nasi doradcy ka┼╝dego dnia mieli kalendarz wype┼éniony po brzegi. Jest to te┼╝ pierwsza linia kontaktu z klientem, kiedy zbierany jest wst─Öpny wywiad dotycz─ůcy specyfikacji domu oraz potrzeb u┼╝ytkownika.

 

Nasi doradcy docieraj─ů do klientów na terenie ca┼éej Polski. Mamy rozbudowan─ů siatk─Ö sprzeda┼╝y. W ka┼╝dym województwie dzia┼éa zespó┼é sk┼éadaj─ůcy si─Ö z managera oraz kilkunastu doradców. Ka┼╝dy z nich odpowiada za przypisany do niego obszar. Spotkania odbywaj─ů si─Ö w niedalekiej od siebie odleg┼éo┼Ťci, tak by doradca nie musia┼é pokonywa─ç zb─Ödnych kilometrów. Finalizacja sprzeda┼╝y odbywa si─Ö najcz─Ö┼Ťciej podczas pierwszego spotkania, aczkolwiek do ca┼ékowitego zamkni─Öcia zlecenia, nasz doradca opiekuje si─Ö klientem i jest z nim w ci─ůg┼éym kontakcie.

 

Jakie narz─Ödzia informatyczne wspieraj─ů handlowca w codziennej pracy?

 

Nasi doradcy korzystaj─ů z bardzo wygodnej aplikacji SalesBook, w której przygotowuj─ů spersonalizowane oferty ju┼╝ podczas spotkania z klientem. To w niej tak┼╝e maj─ů na bie┼╝─ůco aktualizowany kalendarz ze spotkaniami. Bie┼╝─ůca komunikacja z pozosta┼éymi obszarami w firmie odbywa si─Ö przez specjalnie utworzone kana┼éy wewn─Ötrzne. Wszystkie dane sprzeda┼╝owe zbierane i przechowywane s─ů w naszych bazach danych, z których kilkakrotnie w ci─ůgu dnia nasi analitycy generuj─ů raporty obrazuj─ůce wyniki pracy, z uwzgl─Ödnieniem instalacji sprzedanych, jak i sfinansowanych.

 

Jaka jest wielko┼Ť─ç oraz struktura zespo┼éu sprzeda┼╝y?

 

Zespo┼éy sprzeda┼╝owe wszystkich kana┼éów rozproszone s─ů na terenie ca┼éej Polski. W ka┼╝dym województwie kilkunastoosobowym zespo┼éem doradców kieruje manager regionalny. Jest on odpowiedzialny przede wszystkim za wynik ca┼éego zespo┼éu, bie┼╝─ůce motywowanie, a tak┼╝e przygotowywanie planów sprzeda┼╝owych oraz raportowanie wyników pracy. W ramach g┼éównych zada┼ä doradcy techniczno-handlowego le┼╝y przede wszystkim kompetentna obs┼éuga klienta. Ka┼╝dy nasz doradca przechodzi te┼╝ szkolenie wst─Öpne i na bie┼╝─ůco uzupe┼énia swoj─ů wiedz─Ö, tak, by zosta─ç ekspertem w dziedzinie OZE i móc odpowiedzie─ç na ka┼╝de pytanie zwi─ůzane ze sprzedawanymi przez nas produktami oraz us┼éugami.

Nasi doradcy to nasza wizytówka na zewn─ůtrz firmy, dlatego te┼╝ bardzo wa┼╝ne jest dla nas to, aby godnie reprezentowali wizerunek naszej firmy. W zwi─ůzku z tym ca┼éy czas dbamy te┼╝ o wyposa┼╝enie naszych przedstawicieli w gad┼╝ety firmowe tj. logowane koszulki, kurtki, a tak┼╝e pakiet materia┼éów reklamowych w postaci ulotek, d┼éugopisów, notatników, teczek etc. Nasi doradcy mog─ů liczy─ç na pomoc ze strony innych komórek wspieraj─ůcych. Na bie┼╝─ůco do ich dyspozycji jest dzia┼é projektowy, który udziela informacji o projekcie instalacji, dzia┼é realizacji, który koordynuje prac─Ö naszych ekip monta┼╝owych, dzia┼é umów i finansowania, który wspiera ich w kwestiach merytorycznych zwi─ůzanych z zapisami w umowie oraz odpowiada na szczegó┼éowe pytania dotycz─ůce form finansowania. Do ich dyspozycji pozostaje równie┼╝ dzia┼é prawny, który pomaga upora─ç si─Ö z kwestiami formalnymi, a tak┼╝e dzia┼é administracji wspieraj─ůcy ich w codziennej pracy.

 

Kto zarz─ůdza zespo┼éem sprzeda┼╝owym?

 

Na czele naszej sprzeda┼╝y stoi Kamil Sankowski, cz┼éonek Zarz─ůdu ds. Sprzeda┼╝y i wspó┼éza┼éo┼╝yciel Edison Energia. Odpowiada on nie tylko za sprzeda┼╝, ale równie┼╝ za produkty oraz wspó┼éprac─Ö z partnerami. Przed do┼é─ůczeniem do Edison Energia, pe┼éni┼é funkcj─Ö dyrektora sprzeda┼╝y w jednej ze spó┼éek nale┼╝─ůcych do bran┼╝y OZE, z któr─ů zwi─ůzany jest ju┼╝ od kilku lat. Kamil z wykszta┼écenia jest in┼╝ynierem technologii energii odnawialnej, a oprócz tego pe┼éni te┼╝ rol─Ö cz┼éonka Rady Wydzia┼éu In┼╝ynierii Produkcji SGGW i Polskiego Stowarzyszenia Energii S┼éonecznej. Ma za sob─ů ca┼é─ů mas─Ö wyst─ůpie┼ä na wydarzeniach bran┼╝owych, organizowanych przez najwi─Öksze uczelnie w Polsce, a tak┼╝e podcasty i wywiady zorganizowane przez polskie i zagraniczne media.

Kamil Sankowski

 

Jakie szkolenia sprzeda┼╝owe oferuje Edison Energia i jak dba o rozwój handlowców?

 

Na starcie wspó┼épracy z Edisonem ka┼╝dy nasz doradca czy manager sprzeda┼╝y przechodzi intensywne, 3-dniowe szkolenie wst─Öpne. Nast─Öpnie przez tydzie┼ä pracuje w terenie pod czujnym okiem swojego prze┼éo┼╝onego lub jednego z do┼Ťwiadczonych kolegów z zespo┼éu. Po tych pierwszych do┼Ťwiadczeniach w pracy z klientem organizujemy tzn. jednodniowe szkolenia dogrywkowe, podczas których nasi nowi doradcy opowiadaj─ů o swojej pracy, analizuj─ů poszczególne przypadki, szlifuj─ů umiej─Ötno┼Ťci negocjacyjne i technik sprzeda┼╝y.

Dodatkowo, ca┼éy czas do dyspozycji naszych doradców pozostaj─ů nasi wewn─Ötrzni trenerzy, którzy w ka┼╝dym momencie ch─Ötnie odpowiedz─ů na ich pytania i podpowiedz─ů, jak sprzedawa─ç skutecznie oraz jakich narz─Ödzi do tego u┼╝ywa─ç. Warto doda─ç, ┼╝e dla najlepszych sprzedawców organizowane s─ů tak┼╝e cykliczne szkolenia sprzeda┼╝owe prowadzone przez firm─Ö zewn─Ötrzn─ů. Tutaj nasi doradcy szkol─ů si─Ö pod czujnym okiem trenerów z wieloletnim, mi─Ödzynarodowym do┼Ťwiadczeniem w sprzeda┼╝y. Zdobywaj─ů nowe umiej─Ötno┼Ťci, ucz─ů si─Ö najskuteczniejszych metod sprzeda┼╝y, negocjacji i budowania relacji z klientem, które pó┼║niej mog─ů prze┼éo┼╝y─ç na swoj─ů codzienn─ů prac─Ö.

  

 

Jak wygl─ůda potencjalna ┼Ťcie┼╝ka awansu w strukturach sprzeda┼╝owych?

 

Nasza ┼Ťcie┼╝ka kariery w strukturach sprzeda┼╝owych rozpoczyna si─Ö od roli doradcy techniczno-handlowego. Pracownicy osi─ůgaj─ůcy ponadnormatywne wyniki przez kilka miesi─Öcy awansuj─ů na specjalist─Ö ds. sprzeda┼╝y. Kolejnym etapem jest stanowisko eksperta ds. sprzeda┼╝y. Ostatnim etapem jest pozycja managera regionu. Na nie wybierani s─ů najbardziej wyró┼╝niaj─ůcy si─Ö pracownicy, którzy nie tylko s─ů ┼Ťwietnymi sprzedawcami, ale tak┼╝e wykazuj─ů si─Ö kompetencjami managerskimi. Doceniamy osoby z potencja┼éem i dajemy im ogromne szanse na rozwój, a dzi─Öki temu, ┼╝e nasza firma tak szybko ro┼Ťnie w si┼é─Ö, w swojej strukturze mamy ju┼╝ kilkudziesi─Öciu managerów z ró┼╝nych sieci sprzeda┼╝y.

 

Jak zbudowany jest system wynagradzania handlowców?

 

Wynagrodzenie dla naszych si┼é sprzeda┼╝owych sk┼éada si─Ö z dwóch cz─Ö┼Ťci – podstawy oraz prowizji. Wysoko┼Ť─ç podstawy w zale┼╝no┼Ťci od stanowiska oraz sieci wynosi w granicach 2-5 tys.z┼é. Nasi handlowcy dzia┼éaj─ů jednak przede wszystkim na prowizjach, które potrafi─ů by─ç naprawd─Ö imponuj─ůce, bo si─Ögaj─ůce 30-40 tys.z┼é. Wszyscy nasi doradcy, jak i kadra managerska zatrudnieni s─ů w oparciu o kontrakt B2B.

 

 

Jak w praktyce odbywa się wdrożenie osoby od działu sprzedaży?

 

Swoj─ů przygod─Ö z Edisonem ka┼╝dy doradca rozpoczyna od intensywnego, 3-dniowego szkolenia wst─Öpnego w siedzibie naszej firmy. W ci─ůgu tylko kilku dni, nasi wykwalifikowani trenerzy szkol─ů z najskuteczniejszych technik sprzeda┼╝y, mówi─ů o komunikacji i budowaniu relacji z klientem, a tak┼╝e k┼éad─ů nacisk na skuteczne zamykanie sprzeda┼╝y. Jest to te┼╝ moment, kiedy nowo pozyskani pracownicy dowiaduj─ů si─Ö wi─Öcej o firmie, strukturze organizacyjnej, kulturze organizacyjnej. Oddzielna cz─Ö┼Ť─ç szkolenia po┼Ťwi─Öcona jest naszej ofercie i produktom, jakie oferujemy, a tak┼╝e sposobach finansowania naszych us┼éug. Podczas szkolenia doradcy otrzymuj─ů narz─Ödzia pracy i poznaj─ů aplikacj─Ö Salesbook, na której pracuj─ů na co dzie┼ä z klientem.

Po szkoleniu, ruszaj─ů na pierwsze umówione spotkania. W terenie najcz─Ö┼Ťciej towarzyszy im ich prze┼éo┼╝ony. Po tygodniu wracaj─ů za┼Ť do nas z feedbackiem i odbywaj─ů szkolenie tzw. dogrywkowe. Razem z naszymi szkoleniowcami analizuj─ů dotychczas odbyte spotkania, trudno┼Ťci z jakimi si─Ö zmierzyli, podkre┼Ťlaj─ů mocne i niweluj─ů s┼éabe strony ich przypadków. Szlifuj─ů warsztat sprzeda┼╝owy, dodaj─ů argumentów, motywuj─ů do dzia┼éania. Na ich pomoc doradcy mog─ů liczy─ç oczywi┼Ťcie nie tylko podczas szkolenia, ale w ka┼╝dej chwili, kiedy tego potrzebuj─ů. Dodatkowym wsparciem ca┼éy czas pozostaje tak┼╝e manager, który po┼Ťwi─Öca swojemu zespo┼éowi ca┼éy swój dzie┼ä pracy. W pierwszym etapie pracy organizuje tak┼╝e poranne telekonferencje motywuj─ůce do dzia┼éania, udzielaj─ůc niezb─Ödnych wskazówek do odbycia jak najlepszych jako┼Ťciowo spotka┼ä.

 

 

Jak przebiega proces rekrutacji?

 

Proces rekrutacji rozpoczyna si─Ö od weryfikacji i analizy nades┼éanych aplikacji. Nast─Öpuje wst─Öpna selekcja i kontakt z wybranymi kandydatami wpisuj─ůcymi si─Ö profil, jakiego poszukujemy. Wtedy nast─Öpuje kontakt telefoniczny. Podczas tej pierwszej rozmowy pracownicy rekrutacji dokonuj─ů wst─Öpnego wywiadu. Dopytuj─ů o dotychczasowe do┼Ťwiadczenie kandydata, jego motywacj─Ö oraz dlaczego chce rozpocz─ů─ç z nami wspó┼éprac─Ö. Od samego pocz─ůtku bierzemy pod uwag─Ö potencja┼é naszych rozmówców – poszukujemy prawdziwych talentów sprzeda┼╝owych.

Po krótkim wywiadzie telefonicznym, kandydatów spe┼éniaj─ůcych nasze oczekiwania zapraszamy do kolejnego etapu, czyli wideokonferencji. W tym spotkaniu oprócz przedstawiciela dzia┼éu HR bierze udzia┼é tak┼╝e przysz┼éy prze┼éo┼╝ony. Podczas niego nast─Öpuje poznanie kandydata. Pojawia si─Ö przestrze┼ä na dok┼éadniejsze opisanie swoich dotychczasowych do┼Ťwiadcze┼ä. Jest to te┼╝ moment, kiedy druga strona ma szans─Ö zada─ç pytania dotycz─ůce stanowiska czy firmy, a tak┼╝e pozna─ç swojego przysz┼éego prze┼éo┼╝onego. Dodatkowo, przy rekrutacjach na wybrane stanowiska kompetencje kandydatów weryfikowane s─ů poprzez przeprowadzenie testów osobowo┼Ťci. Wszystko po to, by jak najlepiej pozna─ç naszych pracowników i dopasowa─ç ich do specyfiki danej sieci sprzeda┼╝owej.

Proces rekrutacji w Edison Energia, mimo, ┼╝e sk┼éada si─Ö kilku etapów jest procesem bardzo dynamicznym. Kontaktujemy si─Ö z kandydatami najszybciej jak to mo┼╝liwe, najcz─Ö┼Ťciej do 24h od momentu z┼éo┼╝enia aplikacji. Nad szybk─ů reakcj─ů na zg┼éoszenia czuwa nasz do┼Ťwiadczony, kilkuosobowy zespó┼é rekrutacyjny, stricte specjalizuj─ůcych si─Ö w rekrutacjach sprzeda┼╝owych. Po ka┼╝dym etapie kontaktujemy si─Ö z kandydatami i udzielamy rzetelnej informacji zwrotnej, za┼Ť najlepszych zapraszamy do wspó┼épracy.