Zajmujemy się świadczeniem kompleksowych usług w zakresie branży OZE. W swojej ofercie posiadamy instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła, ładowarki do aut elektrycznych oraz carporty. Współpracujemy wyłącznie z najlepszymi i sprawdzonymi firmami, aby zagwarantować jakość i bezpieczeństwo naszych realizacji. Wśród naszych partnerów są tacy producenci, jak Jinko, Growatt, SolarEgde, Nibe czy Wallbox.
Aktualnie zatrudniamy blisko 600 osób, dzięki którym kilkanaście tysięcy klientów rocznie staje się szczęśliwymi posiadaczami instalacji fotowoltaicznych. Obszar sprzedaży jest najważniejszą częścią naszej organizacji. Aktualna liczba naszych doradców stanowi niemal połowę całego składu osobowego firmy, dlatego też ich praca i ciągły rozwój mają dla nas ogromne znaczenie. Struktura sprzedaży w naszej organizacji składa się z sieci B2C oraz B2B. W ramach naszej grupy posiadamy także rozwiniętą sieć partnerską, liczącą niemal 300 osób.
Nasi doradcy każdego dnia docierają do klientów różnymi kanałami. Obsługujemy zarówno segment klientów indywidualnych, jak i biznesowych bez względu na branżę czy wielkość firmy. To, co wyróżnia nas na rynku to pakiet usług dodatkowych, jakie dołączamy do naszych produktów. Po każdej wykonanej przez nas instalacji odbywa się obowiązkowy audyt, nasze produkty objęte są gwarancją oraz serwisem. Za dodatkową opłatą świadczymy także usługę monitoringu instalacji. Wszyscy nasi klienci mogą liczyć na rzetelną opiekę posprzedażową oraz pomoc w rozwiązywaniu bieżących technicznych niuansów.
Proces sprzedaży w Polenergia Fotowoltaika rozpoczyna się w momencie pozyskania leadów, o które dba nasz dział marketingu. W strukturze funkcjonuje Dział Wsparcia Sprzedaży, w którym nasi konsultanci umawiają spotkania z klientami dla naszych doradców. Wielką uwagę skupiamy na tym, by nasi doradcy każdego dnia mieli kalendarz wypełniony po brzegi. Jest to też pierwsza linia kontaktu z klientem, kiedy zbierany jest wstępny wywiad dotyczący specyfikacji domu oraz potrzeb użytkownika.
Nasi doradcy docierają do klientów na terenie całej Polski. Mamy rozbudowaną siatkę sprzedaży. W każdym województwie działa zespół składający się z managera oraz kilkunastu doradców. Każdy z nich odpowiada za przypisany do niego obszar. Spotkania odbywają się w niedalekiej od siebie odległości, tak by doradca nie musiał pokonywać zbędnych kilometrów. Finalizacja sprzedaży odbywa się najczęściej podczas pierwszego spotkania, aczkolwiek do całkowitego zamknięcia zlecenia, nasz doradca opiekuje się klientem i jest z nim w ciągłym kontakcie.
Nasi doradcy korzystają z bardzo wygodnej aplikacji SalesBook, w której przygotowują spersonalizowane oferty już podczas spotkania z klientem. To w niej także mają na bieżąco aktualizowany kalendarz ze spotkaniami. Bieżąca komunikacja z pozostałymi obszarami w firmie odbywa się przez specjalnie utworzone kanały wewnętrzne. Wszystkie dane sprzedażowe zbierane i przechowywane są w naszych bazach danych, z których kilkakrotnie w ciągu dnia nasi analitycy generują raporty obrazujące wyniki pracy, z uwzględnieniem instalacji sprzedanych, jak i sfinansowanych.
Zespoły sprzedażowe wszystkich kanałów rozproszone są na terenie całej Polski. W każdym województwie kilkunastoosobowym zespołem doradców kieruje manager regionalny. Jest on odpowiedzialny przede wszystkim za wynik całego zespołu, bieżące motywowanie, a także przygotowywanie planów sprzedażowych oraz raportowanie wyników pracy. W ramach głównych zadań doradcy techniczno-handlowego leży przede wszystkim kompetentna obsługa klienta. Każdy nasz doradca przechodzi też szkolenie wstępne i na bieżąco uzupełnia swoją wiedzę, tak, by zostać ekspertem w dziedzinie OZE i móc odpowiedzieć na każde pytanie związane ze sprzedawanymi przez nas produktami oraz usługami.
Nasi doradcy to nasza wizytówka na zewnątrz firmy, dlatego też bardzo ważne jest dla nas to, aby godnie reprezentowali wizerunek naszej firmy. W związku z tym cały czas dbamy też o wyposażenie naszych przedstawicieli w gadżety firmowe tj. logowane koszulki, kurtki, a także pakiet materiałów reklamowych w postaci ulotek, długopisów, notatników, teczek etc. Nasi doradcy mogą liczyć na pomoc ze strony innych komórek wspierających. Na bieżąco do ich dyspozycji jest dział projektowy, który udziela informacji o projekcie instalacji, dział realizacji, który koordynuje pracę naszych ekip montażowych, dział umów i finansowania, który wspiera ich w kwestiach merytorycznych związanych z zapisami w umowie oraz odpowiada na szczegółowe pytania dotyczące form finansowania. Do ich dyspozycji pozostaje również dział prawny, który pomaga uporać się z kwestiami formalnymi, a także dział administracji wspierający ich w codziennej pracy.
Na czele naszej sprzedaży stoi Kamil Sankowski, członek Zarządu ds. Sprzedaży. Odpowiada on nie tylko za sprzedaż, ale również za produkty oraz współpracę z partnerami. Przed dołączeniem do firmy, pełnił funkcję dyrektora sprzedaży w jednej ze spółek należących do branży OZE, z którą związany jest już od kilku lat. Kamil z wykształcenia jest inżynierem technologii energii odnawialnej, a oprócz tego pełni też rolę członka Rady Wydziału Inżynierii Produkcji SGGW i Polskiego Stowarzyszenia Energii Słonecznej. Ma za sobą całą masę wystąpień na wydarzeniach branżowych, organizowanych przez największe uczelnie w Polsce, a także podcasty i wywiady zorganizowane przez polskie i zagraniczne media.
Kamil Sankowski
Na starcie współpracy z Polenergią Fotowoltaika każdy nasz doradca czy manager sprzedaży przechodzi intensywne, 3-dniowe szkolenie wstępne. Następnie przez tydzień pracuje w terenie pod czujnym okiem swojego przełożonego lub jednego z doświadczonych kolegów z zespołu. Po tych pierwszych doświadczeniach w pracy z klientem organizujemy tzn. jednodniowe szkolenia dogrywkowe, podczas których nasi nowi doradcy opowiadają o swojej pracy, analizują poszczególne przypadki, szlifują umiejętności negocjacyjne i technik sprzedaży.
Dodatkowo, cały czas do dyspozycji naszych doradców pozostają nasi wewnętrzni trenerzy, którzy w każdym momencie chętnie odpowiedzą na ich pytania i podpowiedzą, jak sprzedawać skutecznie oraz jakich narzędzi do tego używać. Warto dodać, że dla najlepszych sprzedawców organizowane są także cykliczne szkolenia sprzedażowe prowadzone przez firmę zewnętrzną. Tutaj nasi doradcy szkolą się pod czujnym okiem trenerów z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem w sprzedaży. Zdobywają nowe umiejętności, uczą się najskuteczniejszych metod sprzedaży, negocjacji i budowania relacji z klientem, które później mogą przełożyć na swoją codzienną pracę.
Nasza ścieżka kariery w strukturach sprzedażowych rozpoczyna się od roli doradcy techniczno-handlowego. Pracownicy osiągający ponadnormatywne wyniki przez kilka miesięcy awansują na specjalistę ds. sprzedaży. Kolejnym etapem jest stanowisko eksperta ds. sprzedaży. Ostatnim etapem jest pozycja managera regionu. Na nie wybierani są najbardziej wyróżniający się pracownicy, którzy nie tylko są świetnymi sprzedawcami, ale także wykazują się kompetencjami managerskimi. Doceniamy osoby z potencjałem i dajemy im ogromne szanse na rozwój, a dzięki temu, że nasza firma tak szybko rośnie w siłę, w swojej strukturze mamy już kilkudziesięciu managerów z różnych sieci sprzedaży.
Wynagrodzenie dla naszych sił sprzedażowych składa się z dwóch części – podstawy oraz prowizji. Wysokość podstawy w zależności od stanowiska oraz sieci wynosi w granicach 3-5 tys.zł. Nasi handlowcy działają jednak przede wszystkim na prowizjach, które potrafią być naprawdę imponujące, bo sięgające 30-40 tys.zł. Wszyscy nasi doradcy, jak i kadra managerska zatrudnieni są w oparciu o kontrakt B2B.
Swoją przygodę z Polenergią Fotowoltaika każdy doradca rozpoczyna od intensywnego, 3-dniowego szkolenia wstępnego w siedzibie naszej firmy. W ciągu tylko kilku dni, nasi wykwalifikowani trenerzy szkolą z najskuteczniejszych technik sprzedaży, mówią o komunikacji i budowaniu relacji z klientem, a także kładą nacisk na skuteczne zamykanie sprzedaży. Jest to też moment, kiedy nowo pozyskani pracownicy dowiadują się więcej o firmie, strukturze organizacyjnej, kulturze organizacyjnej. Oddzielna część szkolenia poświęcona jest naszej ofercie i produktom, jakie oferujemy, a także sposobach finansowania naszych usług. Podczas szkolenia doradcy otrzymują narzędzia pracy i poznają aplikację Salesbook, na której pracują na co dzień z klientem.
Po szkoleniu, ruszają na pierwsze umówione spotkania. W terenie najczęściej towarzyszy im ich przełożony. Po tygodniu wracają zaś do nas z feedbackiem i odbywają szkolenie tzw. dogrywkowe. Razem z naszymi szkoleniowcami analizują dotychczas odbyte spotkania, trudności z jakimi się zmierzyli, podkreślają mocne i niwelują słabe strony ich przypadków. Szlifują warsztat sprzedażowy, dodają argumentów, motywują do działania. Na ich pomoc doradcy mogą liczyć oczywiście nie tylko podczas szkolenia, ale w każdej chwili, kiedy tego potrzebują. Dodatkowym wsparciem cały czas pozostaje także manager, który poświęca swojemu zespołowi cały swój dzień pracy. W pierwszym etapie pracy organizuje także poranne telekonferencje motywujące do działania, udzielając niezbędnych wskazówek do odbycia jak najlepszych jakościowo spotkań.
Proces rekrutacji rozpoczyna się od weryfikacji i analizy nadesłanych aplikacji. Następuje wstępna selekcja i kontakt z wybranymi kandydatami wpisującymi się profil, jakiego poszukujemy. Wtedy następuje kontakt telefoniczny. Podczas tej pierwszej rozmowy pracownicy rekrutacji dokonują wstępnego wywiadu. Dopytują o dotychczasowe doświadczenie kandydata, jego motywację oraz dlaczego chce rozpocząć z nami współpracę. Od samego początku bierzemy pod uwagę potencjał naszych rozmówców – poszukujemy prawdziwych talentów sprzedażowych.
Po krótkim wywiadzie telefonicznym, kandydatów spełniających nasze oczekiwania zapraszamy do kolejnego etapu, czyli wideokonferencji. W tym spotkaniu oprócz przedstawiciela działu HR bierze udział także przyszły przełożony. Podczas niego następuje poznanie kandydata. Pojawia się przestrzeń na dokładniejsze opisanie swoich dotychczasowych doświadczeń. Jest to też moment, kiedy druga strona ma szansę zadać pytania dotyczące stanowiska czy firmy, a także poznać swojego przyszłego przełożonego. Dodatkowo, przy rekrutacjach na wybrane stanowiska kompetencje kandydatów weryfikowane są poprzez przeprowadzenie testów osobowości. Wszystko po to, by jak najlepiej poznać naszych pracowników i dopasować ich do specyfiki danej sieci sprzedażowej.
Proces rekrutacji w Polenergia Fotowoltaika, mimo, że składa się kilku etapów jest procesem bardzo dynamicznym. Kontaktujemy się z kandydatami najszybciej jak to możliwe, najczęściej do 24h od momentu złożenia aplikacji. Nad szybką reakcją na zgłoszenia czuwa nasz doświadczony, kilkuosobowy zespół rekrutacyjny, stricte specjalizujących się w rekrutacjach sprzedażowych. Po każdym etapie kontaktujemy się z kandydatami i udzielamy rzetelnej informacji zwrotnej, zaś najlepszych zapraszamy do współpracy.