JULIUS MEINL POLSKA SP. Z O.O.

https://pl.linkedin.com/company/juliusmeinlpolska

34

Aktualne oferty pracy

Profil firmy / działu handlowego JULIUS MEINL POLSKA SP. Z O.O.

 

Jakie produkty / usługi dostarcza Julius Meinl?

Julius Meinl od 1862 roku jest producentem najwyższej jakości kawy i herbaty dla segmentu HoReCa, czyli dla hoteli, restauracji, kawiarni oraz biur. W swoim portfolio posiadamy kompleksowe rozwiązania dla gastronomii w segmencie napojów gorących. Dostarczamy profesjonalne ekspresy do kawy, porcelanę, akcesoria, materiały marketingowe jak również specjalizujemy się w szkoleniach kawowych oraz obsłudze targów, konferencji i eventów.

 

Jak zorganizowany jest proces sprzedaży?

Proces sprzedaży w Julius Meinl rozpoczyna się od samodzielnego pozyskania kontaktu do Klienta. Podczas rozmowy Przedstawiciel Handlowy określa potrzeby i oczekiwania Klienta. Na tej podstawie dokonuje wstępnej analizy oraz proponuje konkretną ofertę zakupu. Dalsza część rozmowy oparta jest na negocjacjach i modyfikacji oferty w zależności od decyzji Klienta. Wszystko to ma za zadanie doprowadzić do zrealizowania celu rozmowy, czyli podpisania umowy i złożenia zamówienia. 

Po pozytywnej decyzji Klienta, Przedstawiciel Handlowy przekazuje informację o zamówieniu do odpowiednich działów, tzn. do działu obsługi Klienta, działu marketingu oraz dział serwisu. Zapewnia również wszelkie wsparcie posprzedażowe Klientowi, w tym rozwiązywanie ewentualnych problemów i dbanie o jego satysfakcję.

Proces sprzedaży w naszej firmie opiera się na indywidualnym podejściu do Klienta, partnerstwie i profesjonalizmie. Każdy etap jest starannie przemyślany i monitorowany, aby zapewnić satysfakcję Klienta oraz osiągnięcie celów sprzedażowych firmy.

 

Jakie narzędzia informatyczne wspierają handlowca w codziennej pracy?

Nasi Przedstawiciele Handlowi korzystają w codziennej pracy z oprogramowania SAP, które oferuje rozwiązania z zakresu CRM. Dzięki temu mają oni dostęp do niezbędnych danych klientów, integracji wszystkich procesów związanych z obsługą klienta oraz oprogramowania z zakresu automatyzacji sprzedaży usprawniającego procesy sprzedażowe. Oprogramonie SAP posiada również rozwiązania do planowania łańcucha dostaw, produkcji czy logistyki.

 

Jaka jest wielkość oraz struktura zespołu sprzedaży?

Główną osobą odpowiedzialną za zespół sprzedaży jest Country Sales Manager, który z kolei zarządza pracą dwóch Area Sales Managerów. Łącznie zespół liczy 10 osób.

Dział handlowy w codziennej pracy wspiera Dział Obsługi Klienta oraz Dział Serwisu.

 

Kto zarządza zespołem sprzedażowym?

Na czele zespołu stoi Country Sales Manager Marcin Cegielski. Posiada on ponad 15 lat doświadczenia w segmencie Horeca oraz w zarządzaniu zespołem. Dzięki doświadczeniu jest w stanie identyfikować kluczowe możliwości biznesowe i dostosowywać strategie sprzedażowe do zmieniających się trendów. Kładzie nacisk na rozwój i motywację zespołu. Skupia się na budowaniu zaangażowania, które przyczyniło się do osiągnięcia doskonałych wyników sprzedażowych i zbudowania silnych relacji z Klientami.

 

Jakie szkolenia sprzedażowe oferuje Julius Meinl i jak dba o rozwój handlowców?

Podczas okresu wdrożenia każdy Przedstawiciel Handlowy odbywa cykl wielu szkoleń, w tym szkoleń produktowych, baristycznych, z techniki sprzedaży, z komunikacji, z obsługi Excel'a oraz z udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.

Dodatkowo firma inwestuje w rozwój umiejętności pracowników poprzez szkolenia dotyczące zarówno umiejętności sprzedażowych, jak i obsługi Klienta.

 

Jak wygląda potencjalna ścieżka awansu w strukturach sprzedażowych?

Nasza ścieżka kariery w strukturach sprzedażowych rozpoczyna się od roli Przedstawiciela Handlowego (Sales Representative). Pracownicy, którzy osiągają ponadnormatywne wyniki sprzedażowe mają szansę awansować na stanowisko Senior Sales Representative. Kolejnym etapem jest stanowisko Area Sales Manager, a ostatnim - Country Sales Manager. Na dwa ostatnie stanowiska trzeba wykazać się nie tylko świetnymi wynikami sprzedażowymi, ale również wysoko rozwiniętymi kompetencjami managerskimi.

 

Jak zbudowany jest system wynagradzania handlowców?

Julius Meinl oferuje trzyskładnikowe wynagrodzenie, na które składa się:

  • I - wynagrodzenie podstawowe,
  • II - prowizja sprzedażowa,
  • III - premia za zrealizowane plany sprzedażowe.

 

Jak budowana jest atmosfera w dziale handlowym?

Julius Meinl dba o integrację i dobre stosunku nie tylko w dziale handlowym, ale również całej  społeczności firmy. Dział handlowy współpracuje z innymi działami, takimi jak dział marketingu, dział obsługi klienta, dział serwisu czy dział logistyki. Integracja w jednym dziale jak i pomiędzy działami obejmuje np. wspólne szkolenia, wyjazdy krajowe i zagraniczne, konkursy lub wyjścia integracyjne.

 

Poznaj naszą historię!