Proces rekrutacji Promocja ogłoszenia o pracę na Facebooku.

Jak w praktyce wygląda promocja ogłoszenia o pracę na Facebooku?

W poniższym artykule przedstawiamy, jak krok po kroku, stworzyć reklamę na Facebooku, bazując na doświadczeniu specjalistów ds. marketingu pracahandlowiec.pl, którzy zrealizowali już kilka tysięcy podobnych, skutecznych kampanii reklamowych.

Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym, z którego codziennie na całym świecie korzysta ponad miliard osób. Jak podaje raport Digital 2022 w Polsce na początku 2022 roku odnotowano 17,65 milionów użytkowników Facebooka. To potężne medium pozwala nie tylko na pozostawanie w kontakcie ze znajomymi, ale również pomaga w znalezieniu pracy lub patrząc z drugiej strony – pracownika. A to wszystko dzięki promowaniu postów, które już nawet przy niewielkim budżecie, pomoże dotrzeć do poszukiwanych handlowców.

 

KROK nr 1 – Przygotowanie działającej grafiki.

Nasi specjaliści zaczynają od stworzenia personalizowanej grafiki, podkreślającej przewagi konkurencyjne ogłoszenia, które zachęcą potencjalnych kandydatów do aplikowania. Obrazek zawsze nawiązuje kolorystyką do barw przewodnich firmy, jest prosty ale przykuwający uwagę. Przy tworzeniu grafiki, musimy sobie zadać pytanie: jaka grafika tak właściwie jest działająca? Działająca grafika ma przykuć uwagę odbiorcy, zachęcić do przeczytania tekstu i co najważniejsze – do kliknięcia w reklamę, a później wysłania CV czy dokonania zakupu na stronie internetowej. Aby tak się stało na swoim obrazku musisz umieścić coś, co zaciekawi osobę, która na niego spojrzy.

Grafikę najłatwiej wykonać w najpopularniejszym obecnie programie graficznym Canva. Dużą zaletą Canvy jest szeroki wybór gotowych do użycia szablonów, przygotowanych pod wymiar postu, zdjęcia w tle na Facebooku i wielu, wielu innych.


Z tego programu można korzystać w bezpłatnej wersji podstawowej lub wersji PRO, która za 49,99 zł miesięcznie oferuje znacznie więcej szablonów, grafik, zdjęć i filmów. Przy zakładaniu nowego konta pierwszy miesiąc w programie PRO jest darmowy.

 

KROK nr 2 – publikacja postu na fanpage’u.

Kolejny krok to publikacja grafiki wraz z opisem na fanpage’u, który ma zaciekawić konkretną grupę odbiorców. Tekst zawiera najważniejsze wymagania, jakie stawia pracodawca, nazwę firmy, stanowisko oraz link do ogłoszenia.

Post publikujemy na funpage’u, ponieważ dodatkowo może on zyskać zasięg organiczny, czyli taki, za który nie musimy płacić, np. dzięki temu, że Facebook wyświetli po prostu grafikę fanom naszej strony. Poza tym najpierw publikując post, później możemy go wykorzystać przy jego promowaniu za pomocą Business Managera.

 

KROK nr 3 – założenie Business Managera.

Post możemy promować bezpośrednio z poziomu funpage’a lub za pomocą Business Managera. Rekomendujemy to drugie rozwiązanie, ponieważ poszerza ono możliwości konfiguracji kampanii. Jednak aby użyć Business Managera, czyli biznesowy profil firmy, najpierw należy go aktywować, a później założyć konto reklamowe. Wszystko to zrobimy na stronie business.facebook.com. Założenie takiego konta jest proste i intuicyjne.

 

KROK nr 4 – ustawianie kampanii reklamowej.

Gdy konto jest gotowe, zabieramy się za tworzenie pierwszej kampanii reklamowej. Po kliknięciu przycisku „Utwórz” pojawia się okienko z wyborem celu. Facebook oferuje aktualnie 6 uproszczonych celów, w zależności od tego, co chcemy osiągnąć za pomocą reklamy.

  • Rozpoznawalność – ten cel pomaga zbudować świadomość marki, a więc Facebook wyświetla reklamy osobom, którym prawdopodobnie nasza firma zapadnie w pamięć.
  • Ruch – cel przydatny przy promowaniu ogłoszeń o pracę i nie tylko. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przekierowany do wybranej przez nas witryny internetowej, aplikacji lub wydarzenia na Facebooku.
  • Aktywność – reklama wyświetli się użytkownikom, którzy chętnie na nią zareagują za pomocą polubienia, komentarza itp.
  • Kontakty – kampania nastawiona jest na pozyskiwanie kontaktów.
  • Promocja aplikacji – celem kampanii jest znalezienie użytkowników, którzy pobiorą aplikacje i będą z niej korzystać.
  • Sprzedaż – reklama wyświetlana jest osobom, które prawdopodobnie kupią daną produkt lub usługę.

Gdy wybierzemy cel, kolejny krok to określenie budżetu. Mamy do wyboru dwa rodzaje budżetów: dzienny lub całkowity. Za pomocą pierwszego określamy średnią kwotę wydawaną każdego dnia. Oznacza to, że przy budżecie dziennym 10 zł, Facebook w poniedziałek może wydać 8 zł, a we wtorek 12 zł. Budżet całkowity operuje maksymalną kwotą, która zostanie wydana podczas trwania reklamy, więc przy wyborze kwoty 200 zł Facebook wyda 200 zł lub mniej.  Dzienna minimalna kwota promowania na ten moment wynosi 4,64 zł dziennie.

 

Facebook oferuje szereg ułatwień, które pomagają docierać do ściśle określonych użytkowników. Po pierwsze możemy operować lokalizacją tak, by pracodawca otrzymał CV tylko z konkretnego obszaru.

Facebook dba o równość i brak dyskryminacji, dlatego przy wyborze kategorii „zatrudnienie”, nie mamy możliwości targetowania po wieku ani płci.

Możemy jednak dobierać zainteresowania, tak aby pasowały do profilu ogłoszenia o pracę. Zawężenie zainteresowań spowoduje, że reklama wyświetli się tylko użytkownikom, którzy poszukują pracy w określonej branży np. dla przedsiębiorstwa sprzedającego fotowoltaikę, dobierzemy następujące zainteresowania: odnawialne źródła energii, energia słoneczna, panel słoneczny, efektywność energetyczna, fotowoltaika itp. Wybierając zainteresowania warto skorzystać z domyślnych podpowiedzi, dostępnych po kliknięciu w przycisk „Propozycje”. Im więcej dodamy zainteresowań, tym lepiej, bo każda kolejna dodatkowa opcja poszerza grupę odbiorców.

 

W panelu po prawej stronie dostępny jest podgląd szacowanych wyników. Facebook przewiduje, ile osób zobaczy naszą reklamę oraz ile w nią kliknie.

 

Jeśli chcemy zwiększyć te liczby, musimy poszerzyć grupę odbiorców, czyli:

  • Dodać więcej zainteresowań.
  • Rozszerzyć lokalizację (o ile to możliwe, bo pamiętaj, że gdy prowadzisz stacjonarny biznes w Warszawie, może nie najlepszym pomysłem jest ustawienie reklamy na Kraków).
  • Zwiększyć budżet kampanii.

Na koniec dodajemy do reklamy przekierowanie na określoną stronę, np. stronę z ogłoszeniem na portalu poprzez dodanie adresu URL witryny.

 

Możemy zdecydować również, jakiego CTA (call to action) użyć. Wezwanie do działania jest bardzo ważnym elementem reklamy, bo nakłania naszego odbiorcę do określonej reakcji. Nie możesz o nim zapomnieć!

 

 

Jeśli wszystko gotowe: budżet się zgadza, lokalizacja, zainteresowania, link oraz CTA również – możemy publikować kampanię.

 

KROK nr 5 – kontrola oraz optymalizacja działających kampanii. 

Dobry specjalista nigdy nie kończy swojej pracy na ustawieniu kampanii.  Działającą reklamę trzeba kontrolować, czuwać nad jej wynikami i w razie potrzeby optymalizować, by działała jeszcze lepiej. Facebook daje możliwość dokładnego mierzenia efektywności kampanii – możemy sprawdzić ilu osobom wyświetliła się reklama, ile osób w nią kliknęło i jak te wyniki mają się do poniesionych kosztów. Jeżeli Twoje kliknięcie kosztuje więcej niż 1 zł, warto pomyśleć nad jakąś zmianą w kampanii.

Wyniki przykładowej kampanii realizowanej przez naszych specjalistów.

 

Podsumowanie

Nasze doświadczenie, czyli tysiące zrealizowanych kampanii potwierdzają skuteczność tej metody. Kampanię Facebook Ads, przy odpowiednim nakładzie czasowym, możesz zrobić samodzielnie lub powierzyć wykonanie jej naszym specjalistom.

Na koniec warto wspomnieć, że promowanie ogłoszeń o pracę jest metodą, która dociera do kandydatów pasywnych, czyli takich, którzy aktualnie nie podejmują działań w celu zmiany miejsca zatrudnienia. Jeżeli reklama zainteresuje taką osobę, firma może trafić na prawdziwą perełkę i zyskać bezcennego pracownika.

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.