Proces rekrutacji Jak napisać wartościowe ogłoszenie o pracę? Wzór oferty na stanowisko sprzedażowe

Jak napisać wartościowe ogłoszenie o pracę? Wzór oferty na stanowisko sprzedażowe

Znalezienie właściwych kandydatów na stanowiska sprzedażowe to dla firmy często nie lada wyzwanie. Napisanie efektywnego ogłoszenia jest kluczowym zadaniem w procesie pozyskania pracownika, aby przyciągnąć wartościowych kandydatów. W przypadku rekrutacji na stanowiska sprzedażowe, takie ogłoszenia muszą być szczególnie precyzyjne, ponieważ w przeciwieństwie do pracowników fizycznych, wobec potencjalnego pracownika sprzedażowego, wymagane są konkretne umiejętności interpersonalne.

 

 

W celu prowadzenia rekrutacji, dobrze napisane ogłoszenie rekrutacyjne jest kluczowe, gdyż jest to pierwszy kontakt z osobami poszukującymi pracy i szansa, aby zainteresować swoją ofertą potencjalnego kandydata.

W tym artykule dowiesz się, jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę na stanowisko sprzedażowe, które przyciągnie wysokiej jakości kandydatów.

 

Jak napisać ogłoszenie o pracę? Najważniejsze elementy oferty pracy

Pisząc ogłoszenia rekrutacyjne na stanowisko sprzedażowe, musimy pamiętać o kilku ważnych elementach, dzięki którym nasza oferta pracy zainteresuje odpowiednich kandydatów. Oto lista najważniejszych kryteriów, które muszą się znaleźć w każdej ofercie pracy.

 

Tytuł stanowiska

Ogłoszenie o pracę zacznij od określenia, na jakie stanowisko poszukujesz pracownika. Powinno być ono proste i przyciągające uwagę np. "Obecnie poszukujemy osoby na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży - obsługa klientów przemysłowych." Taki konkretny opis stanowiska zwiększy skuteczność rekrutacji.

 

Opis firmy

Zaprezentuj wizerunek firmy, opisz krótko, czym się zajmuje oraz w jakiej branży działa. Przedstaw misję i wartości firmy, aby kandydaci mogli lepiej zrozumieć środowisko, w jakim będą pracować.

 

 

Obowiązki i odpowiedzialności

Wymień szczegółowo, co będzie należeć do głównych zadań w codziennej pracy handlowca na danym stanowisku, np. "Twoim głównym zadaniem będzie sprzedaż oferowanych przez firmę produktów zgodnie z obowiązującymi cenami i przyjętymi marżami, a także aktywne poszukiwanie w terenie nowych klientów poprzez spotkania oraz prowadzenie negocjacji."

 

Wymagania zawodowe

Sprecyzuj, kogo szukasz, jakie doświadczenie, kwalifikacje oraz umiejętności powinien posiadać przyszły pracownik np. "Poszukujemy osoby, która będzie posiadała doświadczenie handlowe min. 2 lata. Idealnie, gdyby było to doświadczenie handlowe w branży serwisu przemysłowego (maszyny elektryczne, automatyka, elektrotechnika) lub podobnym stanowisku."

 

Warunki zatrudnienia

W ogłoszeniu o pracę ważne jest również, aby zamieścić informacje dotyczące formy zatrudnienia (np. umowa o pracę lub kontakt B2B), proponowany przedział wynagrodzenia (z wyszczególnieniem podstawy i opisanie systemu premiowego) benefity pozapłacowe (np. prywatna opieka medyczna, możliwość pracy zdalnej lub w młodym dynamicznym zespole, możliwość zdobycia doświadczenia, dofinansowanie zajęć sportowych i/lub skrócone godziny pracy).

 

Lokalizacja i dostępność

Wskaż, gdzie znajduje się miejsce pracy oraz czy konieczne są wyjazdy służbowe.

 

 

Przebieg procesu rekrutacji/wdrożenia

Poinformuj potencjalnego kandydata, jak wygląda proces rekrutacji, jakie są kolejne etapy oraz wymagania związane z przesłaniem dokumentów aplikacyjnych np. "CV oraz list motywacyjny należy przesłać na adres mailowy...", "W tytule wiadomości wpisz...", "Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami."

Opisz, jak wygląda proces wdrożenia w Twojej firmie i czas jego trwania. Większość kandydatów jest zainteresowana tym, jak będzie wyglądać ich początek pracy w nowej organizacji oraz czy zostaną przeszkoleni do nowego zakresu obowiązków.

Przykład:

Okres wdrożeniowy trwa około 3 miesięcy i jego zakres obejmuje:

  • Szkolenie wprowadzające do firmy.
  • Szkolenie z narzędzi/programów, na jakich będziesz pracować.
  • Omówienie z pracodawcą zakresu obowiązków, określenie zasad współpracy oraz raportowania.
  • Szkolenie z zakresu produktów, jakimi będziesz się zajmował.
  • Szkolenie z liderem Zespołu Handlowego dotyczące ofert itp.

 

 

Opisz dział handlowy

Warto już na etapie ogłoszenia przedstawić strukturę organizacji przedsiębiorstwa oraz zespół, do jakiego poszukiwany jest handlowiec.

Przykład:

Dział handlowy liczy obecnie 4 osoby w rejonie Północnej Polski (kierownik + 3 przedstawicieli handlowych). Docelowo dodatkowo planujemy zatrudnić 2 przedstawicieli handlowych odpowiedzialnych za rejon Południowej Polski. Niezależnie od działu dystrybucji, w firmie jest dział handlowy odpowiadający za sprzedaż usług serwisowych. Dział ten nie sprzedaje nowych produktów, ale część klientów będzie pokrywała się z klientami dystrybucji.

 

Dodatkowe informacje, które wyróżniają Cię spośród konkurencji

Jeżeli istnieją jakieś dodatkowe zalety lub korzyści, które mogą zainteresować kandydatów, np. szkolenia, praca w niepełnym wymiarze czasu pracy (skrócony czas pracy w piątki) itp, warto o tym wspomnieć w ogłoszeniu, gdyż może to pomóc w poszukiwaniu pracownika.

 

Czego nie może zawierać ogłoszenie rekrutacyjne?

Podczas pisania oferty o pracę należy pamiętać, że treść ogłoszenia lub wymagania nie mogą naruszać prawa antydyskryminacyjnego lub promować nieetyczne praktyki. Poniżej kilka przykładów, co nie powinno znaleźć się w ogłoszeniu o pracę:

  1. Dyskryminacja: Oferta nie może zawierać wymagań na dane stanowisko pracy, które dyskryminują potencjalnych kandydatów ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, wyznanie religijne, wiek, orientacje seksualną, przekonania polityczne, niepełnosprawność lub innych cech chronionych.
  2. Niezgodne z prawem wymagania: oferta pracy nie może łamać regulacji prawnych dotyczących wymaganych kwalifikacji od kandydatów.
  3. Nieczytelne informacje: aby przyciągnąć najlepszych pracowników należy napisać ofertę pracy w jasny i precyzyjny sposób. Kluczowe znaczenie ma rzetelny opis oczekiwań i obowiązków wymaganych na to konkretne stanowisko.
  4. Błędna informacja o wynagrodzeniu lub warunkach pracy: Proponowane wynagrodzenie powinno być zgodne z realną stawką, jaką pracodawca jest w stanie zaoferować dla nowego pracownika. Ogłoszenie o pracę nie powinno zawierać dezinformacji o prowizji, benefitach lub innych warunków zatrudnienia.
  5. Wymaganie nieetycznych lub nielegalnych zachowań: w zakresie obowiązków nie może być informacji o jakichkolwiek nielegalnych praktykach np. naciąganie klientów lub łamanie zasad konkurencji.
  6. Brak wymaganych informacji: Ogłoszenie musi zawierać podstawowe informacje odnośnie firmy, dokładny opis stanowiska, wymagania, lokalizację itp.
  7. Niestosowny język: Ogłoszenie powinno być napisane w profesjonalny sposób, unikając obraźliwego, wulgarnego lub nieodpowiedniego języka.

 

 

Ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko sprzedażowe powinno być uczciwe, przejrzyste i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz etycznymi standardami.

 

Podsumowanie

Po przeczytaniu tego artykułu, nie tylko wiesz, jak napisać ogłoszenie o pracę, ale przede wszystkim, jak napisać DOBRE ogłoszenie, które jest istotnym elementem pomyślnego procesu rekrutacyjnego i zwiększy Twoją szansę na dotarcie do pożądanej przez Ciebie grupy docelowej oraz znalezienie odpowiedniego pracownika. Pamiętaj, że oferta zainteresuje odpowiednich kandydatów, jeśli będzie zawierała wszystkie niezbędne informacje i zostanie napisana w sposób przejrzysty.

Istotnym warunkiem skutecznej rekutacji do działu sprzedaży jest właściwie przygotowana treść ogłoszenia o pracę. Jest to pierwszy krok w rekrutacji, który pozwoli wyłonić z rynku najlepszych kandydatów i zebrać najbardziej dopasowane CV.

Chciałbyś zobaczyć jak wygląda ogłoszenie o pracę napisane przez eksperta pracahandlowiec.pl? Kliknij obrazek poniżej lub kliknij tutaj, a zobaczysz jak może wyglądać Twoje ogłoszenie o pracę w sprzedaży.

 

Ogłoszenie przygotowane przez eksperta pracahandlowiec.pl

 

Przeczytaj więcej o usłudze Przygotowanie i optymalizacja treści ogłoszenia o pracę pod sprzedaż.

W tej usłudze eksperci z pracahandlowiec.pl biorą na swoje barki przygotowanie i optymalizację treści ogłoszenia, tak aby było ono sprofilowane pod konkretną grupę odbiorców i wzbudzało ich zainteresowanie, co sprawi, że aplikują oni do Twojej firmy.

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.