Zarządzanie sprzedażą pracahandlowiec.pl

Jak handlowiec może budować markę osobistą przy pomocy pracahandlowiec.pl?

Wiele się mówi dzisiaj o tym, że sprzedaż jest trudniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Zgadzamy się z tym w 100%. Nasze przekonanie wynika z tego, że coś co kiedyś było niemożliwe dzisiaj jest na wyciągnięcie ręki. A mowa tutaj oczywiście o Internecie i danych / informacjach, które się w nim znajdują.

Nieważne czy mówimy tutaj o sprzedaży B2C czy B2B, obecnie zdecydowana większość osób przed podjęciem decyzji zakupowej szuka potwierdzenia słuszności podjętej decyzji w Internecie.

 

Czego klienci szukają w Internecie?

Przede wszystkim wiarygodnych opinii, faktów, wniosków dotyczących produktu, który zamierzają zakupić. W przypadku sprzedaży B2C (Business to Customer – sprzedaż do osób fizycznych) sprawdzane są przede wszystkim produkty oraz opinie o marce / firmie, która dany produkt produkuje. Z reguły nie mamy tutaj długofalowej relacji z osobą sprzedającą poza kilkoma minutami rozmowy w sklepie stacjonarnym lub kontaktem internetowym / telefonicznym w sklepie internetowym (e-commerce). Kontakt ten z reguły ogranicza się do obsługi zamówienia i szczegółów jego wysyłki / dostarczenia. W przypadku B2C o opinie o samej firmie oraz o produktach przez nią produkowanych z reguły dba sama firma poprzez wewnętrzny lub zewnętrzny dział marketingu.

Zupełnie inaczej jest w przypadku sprzedaży produktów / usług w modelu B2B (Business to Business – sprzedaż do firm). Tutaj oprócz samych informacji o produkcie i firmie Klient sprawdza przede wszystkim informacje o osobie sprzedającej. W zależności od nazwy stanowiska może to być:

  • przedstawiciel handlowy,
  • specjalista ds. sprzedaży,
  • handlowiec,
  • account manager,
  • key account manager,
  • regionalny przedstawiciel handlowy,
  • doradca klienta,
  • inżynier sprzedaży,
  • specjalista ds. rozwoju sprzedaży,
  • specjalista ds. handlowych,
  • lider sprzedaży
  • itp.

 

Po co klienci sprawdzają informacje o handlowcu w Internecie?

Przede wszystkim po to, aby upewnić się, że to co słyszą na spotkaniach, podczas rozmów telefonicznych koresponduje z obiektywnym wizerunkiem handlowca w Internecie. Docelowo wszystkie te działania zmierzają do zbudowania wzajemnego zaufania pomiędzy klientem a przedstawicielem handlowym. I tutaj dochodzimy do czegoś co kiedyś zupełnie nie istniało w takim kształcie jak dzisiaj czyli do marki osobistej. Ale marki osobistej kształtowanej w Internecie, na podstawie aktywności danej osoby na portalach społecznościowych, forach branżowych, grupach dedykowanych wzajemnej wymianie informacji. Wszystko co piszemy pod własnym nazwiskiem i co jest możliwe do znalezienia w Internecie wpływa na naszą markę osobistą jako specjalisty ds. sprzedaży w oczach klienta.

 

 

Jak kształtować własną markę osobistą w Internecie?

Pierwsze co pewnie każdemu przychodzi tutaj do głowy to LinkedIn, biznesowy portal wymiany informacji pomiędzy osobami oraz firmami. I oczywiście jest to bardzo dobry kierunek w aspekcie budowy własnej marki osobistej. Jednak na LinkedIn panuje bardzo duża konkurencja. Trzeba budować własną sieć kontaktów, pisać dużo angażujących treści i samemu zadbać o swoje zasięgi. Jest to proces długofalowy, a jednocześnie obarczony dużym ryzykiem niepowodzenia. Dlaczego? Ponieważ tylko niektórym udaje się być na tyle systematycznym, aby każdego tygodnia udzielać się pisząc własne publikacje lub artykuły. Na LinkedIn jest dużo wzajemnych zależności (grupy osób, które wzajemnie like-ują sobie posty), a algorytm LinkedIn nie potrafi tego jeszcze w żaden sposób wyłapać. Dlatego LinkedIn to nie jest droga właściwa dla wszystkich osób.

 

Jak pracahandlowiec.pl może pomóc handlowcowi kształtować własną markę osobistą?

I tutaj pomocną dłoń wyciąga do każdego przedstawiciela handlowego lub osoby na innym stanowisku niezależnie od nazewnictwa sprzedażowego nasz portal pracahandlowiec.pl. Pewnie zapytasz jak to możliwe, że możemy pomóc w kształtowaniu Twojej marki osobistej?

 

 

Nasz portal każdego miesiąca odwiedza kilkadziesiąt tys. ludzi ściśle nastawionych na obszar sprzedaży. Są to osoby poszukujące pracy na stanowiskach sprzedażowych ale też dyrektorzy handlowi, osoby zarządzające firmami, członkowie zarządów. Pracahandlowiec.pl to miejsce, które jest utożsamianie tylko ze sprzedażą i tym co się wokół niej dzieje. Tutaj będziemy publikować najnowsze raporty, dane oraz informacje i wnioski dotyczące procesu sprzedaży. Jak Ty możesz z tego coś uzyskać dla siebie? W bardzo prosty sposób. Wystarczy, że napiszesz do nas artykuł dotyczący obszaru sprzedaży, a my go opublikujemy za darmo na naszym portalu i będziemy promować na portalu oraz w mediach społecznościowych. Dzięki temu Ty jako autor tego artykułu pojawisz się w miejscu profesjonalnym dla sprzedaży, nie będziesz musiał konkurować z Influencerami na LinkedIn, a dodatkowo to my zadbamy o to, żeby Twój artykuł miał duże zasięgi. To nic innego jak budowanie swojej własnej marki osobistej w specjalistycznym portalu. I pisać nie musisz regularnie tak jak na LinkedIn. Wystarczy, że raz na miesiąc lub 2 opiszesz coś na czym się znasz i już budujesz swoją własną markę osobistą. Klient, który będzie przeszukiwał Internet na pewno trafi na Twój artykuł, bo to my jako portal dbamy o wysokie pozycje naszych treści w google.

 

Co jeszcze daje pracahandlowiec.pl?

Przede wszystkim to, że zadbamy o to, że jeżeli jesteś specjalistą sprzedaży w branży np.: produkcyjnej to Twój artykuł umieścimy w odpowiedniej do tego kategorii. Każdy kto się interesuje sprzedażą w szeroko pojętej „produkcji” prędzej czy później trafi na nasz portal, a w konsekwencji na Twój artykuł. A że jesteśmy portalem specjalizującym się w rekrutacji osób na stanowiska sprzedażowe to „widownie” mamy dość szeroką, szczególnie teraz, kiedy niepewność biznesowa związana jest z pandemią wirusa Covid-19.

 

Jak mogę rozpocząć współpracę z portalem pracahandlowiec.pl

Wystarczy, że wyślesz informację na adres: kontakt@pracahandlowiec.pl i wyrazisz chęć rozpoczęcia budowania swojej marki osobistej na naszym portalu. W kolejnym kroku zadzwonimy do Ciebie i ustalimy to w czym jesteś sprzedażowo mocny, jakie masz doświadczenia praktyczne i czym mógłbyś się podzielić z użytkownikami naszego serwisu. Z naszej strony gwarantujemy pełny profesjonalizm oraz właściwe pozycjonowanie Twoich artykułów oraz Twojej osoby. Wyobraź sobie sytuacje, że rozmawiasz z klientem i w którymś momencie on mówi do Ciebie „Panie Marku, czytałem pana bardzo interesujący artykuł na specjalistycznym portalu pracahandlowiec.pl i uważam, że jest Pan profesjonalistą w swojej dziedzinie i posiada szeroką wiedzę dot….”. Tak właśnie marka osobista budowana na portalu pracahandlowiec.pl buduje wspólne zaufanie pomiędzy przedstawicielem handlowym a klientem i wspomaga proces sprzedaży.

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.