Zarządzanie sprzedażą Co to jest reklama Google Ads i jak ją ustawić?

Co to jest reklama Google Ads i jak ją ustawić?

Witaj w cyklu na temat roli Social Mediów w sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z innymi artykułami z cyklu:

Część I: Co to jest social media marketing i jakie oferuje możliwości, czyli czy social media pomogą mi sprzedawać?

Część II: Czy Instagram pomoże mi sprzedawać?

Część III: Facebook Ads – czyli czym są i jak działają reklamy na Facebooku?

Część IV: Jak ustawić reklamę na LinkedInie, czyli jak działają kampanie LinkedIn Ads?

Część V: Co to jest reklama Google Ads i jak ją ustawić?

Część VI: Fanpage na Facebooku - jaką strategię objąć, aby fanpage odniósł sukces?

 

 

Co to jest reklama Google Ads ?

Reklama Google Ads (wcześniej Google Adwords) to system reklamowy Google umożliwiający tworzenie kampanii reklamowych w Google, dzięki którym dotrzesz do szerokiej liczby odbiorców.

System reklamowy Google Ads działa od 2000 roku. Zwróć uwagę, że praktycznie każdy z nas używa wyszukiwarki Google, więc wykorzystanie reklamy Google Ads jest świetnym sposobem, by dotrzeć do Twoich potencjalnych Klientów, również tych, którzy z jakiegoś powodu nie korzystają z social mediów takich jak Facebook czy LinkedIn.

 

 

Czy reklama Google Ads (Adwords) wyświetla się tylko w wyszukiwarce Google?

Google współpracuje z wieloma partnerami, dzięki czemu reklamy nie pojawiają się tylko i wyłącznie w wyszukiwarce Google, ale również np. na Gmailu czy Youtubie. Reklamy Google Ads wyświetlają się także w zasadzie na każdym rodzaju urządzenia: komputerach, laptopach, tabletach i telefonach.

Lokalizacja reklam Google jest zależna m.in. od celu i typu kampanii, na które się zdecydujesz.

Reklamy Google Ads mogą się wyświetlać między innymi:

  • w sieci wyszukiwania Google (np. u góry w wynikach wyszukiwania Google),
  • w serwisie Youtube (np. jako reklamy wideo przed właściwym filmem lub w okienkach reklamowych po bokach),
  • w karcie "Zakupy",
  • w mapach Google,
  • na Gmailu,
  • w sieci reklamowej Google Display Network, czyli w różnych witrynach i aplikacjach partnerskich np. wp.pl, onet.pl.

 

Zakładanie konta Google Ads

Kampanie, grupy reklam czy po prostu reklamy utworzysz na swoim koncie Google Ads.

Jeśli jeszcze nie posiadasz konta Google Ads, najpierw je załóż i odpowiednio skonfiguruj.

 

 

Rejestracja w Google Ads jest intuicyjna. Konto możesz tworzyć w trybie inteligentnym, co jednocześnie wiąże się z utworzeniem pierwszej kampanii lub trybie eksperta (bez pierwszej kampanii). Co bardzo ważne, gdy zdecydujesz się na tryb eksperta, nie będziesz już mógł powrócić do wyboru trybu inteligentnego.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak założyć konto Google Ads, skorzystaj z przewodnika po rejestracji w Google Ads, gdzie masz wszystko dokładnie i jasno opisane.

 

Cel Twojej kampanii

Po kliknięciu przycisku "Utwórz" i wyborze zakładki "Kampania" zdecyduj jaki cel chcesz osiągnąć za pomocą kampanii Google Ads.

Google proponuje następujące cele:

  • Sprzedaż - zwiększenie sprzedaży,
  • Potencjalni klienci - m.in. pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów,
  • Ruch w witrynie - więcej odwiedzin Twojej strony,
  • Rozważenie zakupu produktu danej marki,
  • Świadomość i zasięg marki - dotarcie do nowych odbiorców,
  • Promowanie aplikacji - zwiększenie liczby instalacji Twojej aplikacji,
  • Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje.

Istnieje także możliwość utworzenia kampanii Google Ads bez podpowiedzi dotyczącej celu.

 

 

Typy kampanii Google Ads

W kolejnym kroku wybierz typ kampanii. Gdy wybierzesz któryś z wyżej wymienionych celów, algorytm dobierze miejsce wyświetlania samodzielnie.

Typy kampanii Google Ads to:

  • Search - reklama pojawia się po wpisania wyszukiwanego hasła przez użytkownika,
  • Performance Max - ta kampania poszukuje Twoich Klientów we wszystkich sieciach Google (w sieci wyszukiwania, na portalu Youtube, Gmailu, mapach Googlr, kartach Google Discover),
  • Display - to reklama banerowa; reklamy graficzne pojawiać się mogą w różnych miejscach np. w serwisach informacyjnych, na blogach, w sieci Google,
  • Shopping - Twoja reklama produktowa wyświetli się m.in. w karcie Zakupy Google, Grafika Google oraz sieci reklamowej Google i w witrynach partnerów,
  • Video - kampanie w formie reklamy wideo najczęściej pojawiają się jako reklamy poprzedzające filmy na Youtubie,
  • Discovery - Twoja reklama wyświetli się na Youtubie, Gmailu, Discover i innych miejscach.

Po wyborze typu kampanii zdecyduj o pożądanej konwersji, czyli działaniu, którego oczekujesz od odbiorców. Twoją konwersją może być np. zakup, dodanie produktu do koszyka czy przejście na stronę docelową.

 

Ustawienia kampanii

Po wybraniu typu kampanii przejdź do ustawień kampanii Google Ads. W pierwszej kolejności zdecduj, do jakich lokalizacji chcesz kierować swoją reklamę (wszystkie kraje i terytoria, Polska czy inna lokalizacja np. bardziej zawężona taka jak konkretne miasto czy województwo). Następnie wybierz język lub języki, którymi posługują się Twoi odbiorcy.

 

 

Treść Twojej reklamy

Kolejny krok to ustawienie treści Twojej reklamy.

W ramach tego podpunktu uzupełnij:

  • Adres URL,
  • Obrazy (maksymalnie 20 obrazów, system Google zdecyduje, które z nich są najbardziej skuteczne i będzie wyświetlał je częściej),
  • Logo (maksymalnie 5 logo),
  • Wideo (maksymalnie 5 filmików. Jeśli ich nie masz, system Google Ads w miarę możliwości utworzy je automatycznie),
  • Nagłówki (do 30 znaków, maksymalnie 15 nagłówków),
  • Długie nagłówki (do 90 znaków, maksymalnie 5 długich nagłówków),
  • Teksty reklam (1 krótki opis do 60 znaków i maksymalnie 4 teksty do 90 znaków),
  • Nazwę Twojej firmy,
  • Linki do podstron (opcjonalnie),
  • Wezwanie do działania, czyli CTA.

 

Wybierz słowa kluczowe

W kampaniach Google Ads np. typu Performance Max będziesz musiał wybrać słowa kluczowe, które pomogą dotrzeć z reklamą do odpowiednich odbiorców. Możesz je uzupełnić samodzielnie (co jak się domyślasz, może mieć różną skuteczność) lub skorzystać z profesjonalnych narzędzi.

 

 

Dobierając słowa kluczowe warto posłużyć się:

Powyższe narzędzia są bezpłatne. Masz również możliwości komercyjne takie jak np. Senuto, SurferSEO czy SEMSTORM.

 

Płatność w systemie Google Ads

Kampanie Google Ads rozliczane w następujący sposób:

  • Stawka CPC (Cost per click) - koszt kliknięcia w reklamę. W ramach kampanii Google Ads ustawiasz limit maksymalnej stawki za kliknięcie.
  • Średni budżet dzienny kampanii, czyli maksymalizacja kliknięć - tej sytuacji ustawiasz dzienną kwotę, którą chcesz wydać na reklamę. Nie oznacza to jednak, że system wyda dokładnie tyle, ile ustaliłeś. W pewne dni może wydać więcej, a inne mniej, zależnie od potencjału Twojej reklamy, ale ogółem nie przekroczy średniego budżetu dziennego, który wskazałeś.

Ogromnym plusem kampanii Google Ads jest możliwość łatwego sterowania budżetem.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z kampaniami Google Ads, zacznij od niskich kwot dziennych rzędu 5-10 zł. Pamiętaj, że w razie potrzeby, jeśli zobaczysz, że Twoja reklama jest skuteczna, możesz w każdej chwili zwiększyć budżet.

Operowanie stosunkowo niskimi kwotami pozwoli Ci poznać zasady działania Google Ads, zobaczysz jak wygląda interfejs oraz jak stworzyć pierwszą kampanię. Oczywiście koszt takiego działania, poza inwestycją pieniężną, będzie kosztował Cię również czas. Aby zostać prawdziwym ekspertem, będziesz musiał wystawić co najmniej kilkadziesiąt kampanii.

 

 

Jak widzisz utworzenie skutecznej reklamy w Google Ads nie jest takie proste i wymaga wprawy. Jeśli chcesz oszczędzisz swój czas, zdaj się na specjalistów z portalu pracahandlowiec.pl. Na naszej głowie jest wszystko, zaczynając od grafiki, a kończąc na treści reklamy i słowach kluczowych. Oferujemy pomoc w zakresie tworzenia kampanii Google Ads dotyczących ogłoszeń o pracę. Dobrze skonfigurowana reklama spowoduje napływ jakościowych CV w odpowiedzi na Twoją oferę pracy.

Postaw się na profesjonalistów i miej pewność, że Twoja reklama przyniesie oczekiwany skutek!

 

Od czego zależą koszty kampanii Google Ads?

Koszty kampanii Google Ads zależą m.in. od:

  • Twojej grupy docelowej,
  • wybranej lokalizacji,
  • ilości i rodzaju słów kluczowych.

Google Ads podpowie Ci, jaki budżet warto ustawić w danej kampanii, jednak jest to jedynie sugestia. Jeśli przez Twoje zasoby finansowe lub umiejętności nie możesz sobie pozwolić na taką kwotę, śmiało ustaw niższą stawkę.

 

Dlaczego to tak dobrze działa, czyli czym są reklamy remarketingowe?

Remarketing to pewien sposób komunikacji z odbiorcami, który wcześniej odwiedzili daną stronę internetową.

Podstawą działania remarketingu są pliki cookie, czyli ciasteczka, które gromadzą informacje na temat działań potencjalnych Klientów na stronie. Mogą zbierać np. dane na temat czasu spędzonego na określonej stronie czy produktów porzuconych w koszyku.

Po opuszczeniu strony, klientowi będą wyświetlać się produkty, które wcześniej oglądał, przypominając mu o chęci zakupu.

Zauważ reklama nie wyświetla się losowemu odbiorcy, lecz takiemu, który już był potencjalnie zainteresowany zakupem danego produktu czy usługi. To jeden z powodów, dlaczego kampanie reklamowe Google mają wysoką skuteczność.

 

 

Jak mierzyć skuteczność kampanii Google Ads?

Skuteczność reklam Google Ads pomogą Ci mierzyć następujące wskaźniki:

  • Kliknięcia - czyli po prostu ilość kliknięć w Twoją reklamę,
  • Wyświetlenia - informacja, do ilu osób dotarła Twoja kampania Google,
  • Współczynnik CTR (Click Trough Rate) - nie przesadzimy mówiąc, że to jeden z najważniejszych czynników podczas korzystania z sieci reklamowej Google Ads.

Współczynnik CTR liczymy w następujący sposób:

CTR = (kliknięcia/wyświetlenia reklamy)*100%

Przykład:

Jeśli Twoja reklama Google Ads miała 3000 wyświetleń i została kliknięta 150 razy Twój CTR policzymy w następujący sposób:

CTR= (150/3000)*100%=5%

To, jaki wynik CTR będzie sukcesem jest zależne od wielu czynników, takich jak rodzaj kampanii, promowany przedmiot/usługa, szerokość grupy odbiorców. Jak możesz się domyśleć, im wyższy wynik CTR, tym lepiej.

 

Co mogę reklamować za pomocą Google Ads?

Możesz wykorzystać reklamę by np. wypromować swój lokalny biznes, zwiększyć sprzedaż produktów, poszerzyć swoje zasięgi czy zdobyć więcej wartościowych kandydatów, aplikujących na ofertę pracy w Twojej firmie.

Przez szerokie możliwości, jakie oferuje Google Ads, można jednocześnie uznać, że w porównaniu do np. Facebooka, ten system reklamowy jest bardziej skomplikowany. Aby dobrze ustawić reklamę, musisz dobrze znać chociażby typy kampanii, by zdecydować się na najlepszą opcję.

 

 

Podsumowanie

  • Reklama Google Ads pomoże Ci dotrzeć do Twojej grupy odbiorców za pomocą różnych kanałów.
  • Masz do wyboru różnorodne formy reklam: reklamy tekstowe, graficzne, wideo, linki sponsorowane oraz inne.
  • Możesz na bieżąco kontrolować i sterować budżetem Twoich kampanii.
  • Dzięki dostępnym na bieżąco analizom, bez problemu ocenisz skuteczność kampanii Google Ads.
  • Kampanie Google Ads za stosunkowo niewielką kwotę pomogą Ci poszerzyć zasięgi, zwiększyć sprzedaż czy osiągnąć inny cel biznesowy. Warto z nich korzystać ze względu na szerokie możliwości dotarcia do wielu odbiorców.

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.