Zarządzanie sprzedażą Jak założyć fanpage na FB? Strona firmowa na Facebooku

Jak założyć fanpage na FB? Strona firmowa na Facebooku

Co to jest fanpage i dlaczego warto go mieć?

Fanpage na Facebooku jest to profesjonalny profil firmowy, który dedykowany jest głównie osobom chcącym budować markę osobistą lub promować swoją firmę w social mediach. Firmowy

Czy warto założyć funpage? Odpowiedź brzmi - TAK!

Miliony osób aktywnie korzysta z portalu facebook. Użytkownicy facebooka dzielą się zdjęciami, filmami oraz przemyśleniami. Jednak oprócz udostępniania własnych treści internauci zainteresowani są również tym, co publikują ich znajomi lub lubiane przez nich osoby i marki/firmy. Stąd funpage jest miejscem styku z marką dla nowych i obecnych klientów.

Dzięki niemu możesz pokazać swoją markę w social mediach. Masz możliwość dzielenia się ze swoimi fanami aktualnościami dotyczącymi oferowanych produktów czy usług. Regularne dodawanie nowych treści pomoże Ci budować zaufanie użytkowników Facebooka i utrzymać stałych klientów.

 

 

Możesz również reklamować te produkty/usługi poprzez reklamy Facebook Ads, co pomoże Ci zyskiwać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Facebook to dla wielu pełnoprawny kanał komunikacji. Oczekują również możliwości komunikacji przez tą platformę z markami. Posiadanie konta firmowego w Social Media jest zatem kolejnym kanałem obsługi klienta.

Jeśli masz firmę ale posiadasz twojej strony internetowej, funpage może posłużyć jako swego rodzaju "witryna internetowa" zawierająca informacje na temat firmy, takie jak opis działalności, lokalizacja, godziny otwarcia itp.

Funpage posiada szczegółowe statystyki, dzięki którym możesz dowiedzieć się więcej o zachowaniu grupy docelowej. Wszystko jest dostępne w Business Suite.

 

 

Fanpage na Facebooku – czym się różni od profilu prywatnego?

Funpage jest czymś innym niż profil prywatny/konto osobiste. Profil przeznaczony do celów prywatnych, jak sama nazwa wskazuje służy do publikowania informacji związanych z życiem danego użytkownika. Konto firmowe jest dedykowane markom, które chcą być obecne w mediach społecznościowych.

Strona na Facebooku oferuje dostęp do Meta Business Suite, czyli platformy umożliwiającej zarządzanie stroną/stronami na Facebooku. Funpage, inaczej niż konto prywatne, posiada również szereg statystyk, dzięki którym poznasz skuteczność Twoich działań w mediach społecznościowych. Możesz również wykorzystywać formaty postów niedostępne dla zwykłych kont osobistych.

 

 

Fanpage na facebooku - czym się różni od grupy?

Strona nie jest tym samym co grupa. Pomijając sam sposób założenia grupy a funpage'a różnice są w:

  • Fanpage jest zawsze publiczny (dostępny dla wszystkich), natomiast grupa może być publiczna lub prywatna (z dostępem dla zatwierdzonych członków).
  • Funpage umożliwia zarządzanie reklamami przez Facebook Ads w Business Managerze.

 

Czy prowadzenie funpage’a na facebooku jest płatne?

Założenie jak i późniejsze zarządzanie stroną na Facebooku nie wymaga opłat. Wyjątkiem jest, kiedy nie chcesz samemu zarządzać fanpage na Facebooku i chcesz skorzystać z pomocy profesjonalnego wsparcia agencji specjalizującej się w tej dziedzinie.

 

 

Utwórz stronę na facebooku, czyli jak to zrobić krok po kroku

Samo założenie strony firmowej nie jest trudne i zawiera tylko kilka prostych kroków. Aby skonfigurować fanpage postępuj zgodnie z prośbami Facebook'a.

  1. Zaloguj się do swojego prywatnego konta na Facebooku.
  2. Gdy jesteś już zalogowany na profil prywatny, przejdź na stronę tworzenia konta firmowego. W tym celu kliknij kolejno w menu, zakładkę "strony" a następnie przycisk "utwórz".
  3. Uzupełnij wszystkie niezbędne informacje, takie jak nazwę strony (nazwa strony powinna być nazwą Twojej firmy/marki) i kategorie (pomogą znaleźć Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, możesz dodać maksymalnie 3 kategorie). Następnie wybierasz jeden z dwóch opisów zaproponowanych przez Facebook'a, który najlepiej pasuje do Twoich celów: "promowanie produktów lub usług" lub "tworzenie materiałów i komunikowanie się z fanami". Dodajesz następnie zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle.
  4. Możesz podczas konfigurowania zaprosić znajomych do polubienia strony.
  5. Możesz zaznaczyć czy i jakie chcesz otrzymywać informacje dotyczące Twojej strony: "powiadomienia w profilu dotyczące strony" oraz "marketingowe i promocyjne e-maile dotyczące Twojej strony".

Twój fanpage został założony!

Jednak to nie wszystko. Gdy utworzysz stronę możesz wybrać oraz uzupełnić wiele dodatkowych elementów, dzięki którym przekażesz więcej informacji potencjalnym klientom.

 

 

Jak powinno wyglądać zdjęcie profilowe do swojej strony na Facebooku

Dodanie zdjęcia profilowego jest bardzo ważne. W przypadku firmy powinno być to jej logo. Dzięki temu zachowasz spójność w identyfikacji wizualnej Twojej działalności. Minimalna rozdzielczość zdjęcia profilowego na Facebooku to 170 x 170 px. Jednak lepiej użyć wymiaru 800 x 800 px - zapewni to dobrą widoczność grafiki w każdej odsłonie jak i zwiększoną widoczność strony na Facebooku. Profilowe możesz łatwo utworzyć za pomocą bezpłatnego narzędzia Canva. Wystarczy się zalogować, kliknąć w prawym górnym logu "utwórz projekt", następnie "rozmiar niestandardowy" i wybierz odpowiedni rozmiar zdjęcia.

 

Jak powinno wyglądać zdjęcie w tle?

Zdjęcie w tle powinno nadać stronie przyjemnego wyglądu i/lub przekazywać jakąś istotną treść, taką jak hasło czy slogan reklamowy. Pamiętaj, że zdjęcie w tle jest pierwszą rzeczą, jaką osoby odwiedzające fanpage ujrzą na stronie. jeśli chcesz dodać, np. hasło reklamowe do zdjęcia, upewnij się, że będzie on dobrze widoczny na wszystkich urządzeniach. Najlepiej dodać zdjęcie w tle o wymiarach 820 x 360 px, aby na każdym urządzeniu była widoczna przestrzeń od krawędzi z każdej strony. Jeżeli zdjęcie zawiera logo lub tekst dobrze jest użyć formatu PNG, co pozwoli uniknąć pikselowania grafiki. Zdjęcie w tle, podobnie jak zdjęcie profilowe, możesz również zaprojektować w narzędziu Canva.

 

 

Przycisk Call to Action (CTA)

W ustawieniach strony znajdziemy "Dodaj przycisk działania" czyli inaczej przycisk Call to Action. Możesz wybrać maksymalnie dwa przyciski, które znajdą się na górze Twojej strony.

Do wyboru mamy kilka opcji :

  • Związane z kontaktem - poprzez messengera, whatsapp, kontakt telefoniczny, email, formularz kontaktowy.
  • Pomoc odbiorcom we wspieraniu Twojej firmy - zarezerwuj teraz, zarejestruj się, zacznij zamawiać, wyświetl sklep, kup bilety.
  • Z linkiem do Twojej strony www lub aplikacji - dowiedz się więcej, obejrzyj teraz, odwiedź grupę, zagraj w grę, pokaż menu.

Ludzie często zadają pytania poprzez Messengera. Dlatego warto dodać tą formę komunikacji jako CTA.

 

 

Szczegółowe informacje o firmie

W edytowaniu strony możesz dodać dane teleadresowe takie jak: adres, numer telefonu i adres e-mail. Oprócz tego w tej samej sekcji jest opcja dodania takich danych jak: godziny otwarcia, zakres usług i ich cen oraz język. Te podstawowe informacje często są poszukiwane przez potencjalnych klientów na Facebooku.

 

Dodaj krótki opis swojej firmy

Poinformuj fanów o tym, czym się zajmujesz. Opis/biogram pomoże użytkownikom w identyfikacji Twojej działalności. Masz miejsce tylko na 101 znaków (w tym spacji). Stąd w biogramie powinny być zawarte te informacje, dzięki którym użytkownicy od razu poznają, czym się zajmujesz. W dodatku biogram pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Warto więc pomyśleć w jaki sposób potencjalni fani mogą szukać firmy bądź jej produktów lub usług i co zawrzeć w biogramie, aby mogli trafić na Twój fanpage.

 

 

Linki do witryn

W edytowaniu strony możesz dodać zarówno linki społecznościowe (Instagram, YouTube, LinkedIn itd.) oraz link kierujący na Twoją stronę internetową. Pomogą one dostać się użytkownikom odwiedzającym fanpage'a na Twoje inne kanały dystrybucji.

 

Ustawienia wiadomości

Warto skorzystać z opcji szybkich, automatycznych odpowiedzi. Pozwala ona na to, aby użytkownicy, którzy skontaktowali się z Twoim fanpage'm otrzymali natychmiastową odpowiedź. Może to być wiadomość typu: "Dziękujemy za kontakt, odpowiemy najszybciej jak to możliwe". Użytkownik wtedy wie, czego się spodziewać i z większą cierpliwością zaczeka na kontakt. Stąd warto ustawić sobie automatyczne odpowiedzi z poziomu fanpage’a na Facebooku.

 

 

Pozostałe ustawienia

Warto przejrzeć wszystkie ustawienia strony firmowej na Facebooku. Przejrzyj dokładnie każdą opcję i uzupełnić te, na których Ci najbardziej zależy. Im lepiej skonfigurujesz stronę, tym będzie docierała do większej ilości fanów i tym samym lepiej spełniała swoje zadanie.

Chcesz pozwolić fanom na publikowanie postów na Twoim fanpage? A może martwisz się o nieodpowiednie opinie od użytkowników? W ustawieniach prywatności strony masz szereg możliwości związanych z wyświetlaniem i udostępnianiem treści, oznaczaniem i sprawdzaniem znaczników.

Jeśli prowadzisz swoją działalność w branży wrażliwej na wiek, np. branży alkoholowej, konieczne mogą być ograniczenia wiekowe. Gdy wprowadzisz takie ograniczenie, osoby poniżej określonego wieku nie będą mogły zobaczyć Twojej strony i jej zawartości. Ograniczenia możesz wprowadzić również dla osób w wybranych krajach.

Gdy chcesz zadbać o kulturę na stronie użyj filtru wulgaryzmów. Możesz zdecydować, czy i w jakim stopniu chcesz blokować wulgaryzmy. Facebook ustala, co należy blokować, na podstawie najczęściej zgłaszanych sformułowań, które są oznaczane przez społeczność za obraźliwe. Możesz w dodatku ukryć komentarze, które zawierają określone słowa kluczowe.

Jeśli chcesz, aby komentarze, które wzbudziły największe zaangażowanie odbiorców, wyświetlały się na samej górze zaznacz opcję "Ranking komentarzy".

 

 

Podział ról na stronie

Jeżeli nad Twoją stroną pracuje więcej niż jedna osoba, należy nadać im odpowiednie uprawnienia. Możesz je nadać w zakładce "Dostęp do strony" w ustawieniach. Jest to ważne, gdyż to jedyna gwarancja, aby zachować bezpieczną kontrolę nad profilem. Odpowiednio dobrane uprawnienia dadzą danej osobie możliwość postowania i kontaktowania się z Twoimi fanami. Zbyt wysokie uprawnienia mogą jednak sprawić, że dany użytkownik niespodziewanie przejmie kontrolę nad Twoją stroną. Stąd istotne jest adekwatne zarządzanie uprawnieniami.

 

Zapraszaj znajomych do polubienia i promuj swój Fanpage!

Strona powinna mieć swoich fanów! Pamiętaj aby zaprosić znajomych do polubienia strony. Najlepiej, jeśli wybierzesz tych, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoją działalnością. Duża ilość polubień, które nie przekładają się potem na aktywność na stronie, nie jest zbyt dobrze odbierana przez algorytm Facebooka.

Nie zapomnij też, że użytkownicy nie lubią zbyt dużo klikać. Aby ułatwić szybki kontakt z Twoją firmą ustaw wspomniany wcześniej przycisk CTA z opcją kontaktu przez messengera lub inny kanał komunikacji.

Chcesz dotrzeć do nowych klientów? Konto firmowe pozwala na prowadzenie kampanii reklamowych dzięki Facebook Ads. Umiejętnie stworzona kampania pozwoli na rozpromowanie Twojego fanpage'a jak i zdobycie większej ilości klientów.

Jeśli szukasz handlowców lub innych osób z branży handlowej wystaw ogłoszenie na portalu Pracahandlowiec.pl! Portal oferuje indywidualnie kampanie Facebook Ads, które są samodzielnie przygotowywane jak i zarządzanie przez specjalistów w tej dziedzinie. Kampanie te pomogą w zbieraniu atrakcyjnych CV jak i w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

 

 

Co dalej?

Podsumowując - Facebook to nie tylko serwis społecznościowy, który wykorzystuje się do codziennej komunikacji oraz do dzielenia się swoimi przeżyciami. To również idealne miejsce do promowania firm, marek, osób i nie tylko. Mamy nadzieję, że wymienione powyżej wskazówki o tym, jak w paru krokach założyć i skonfigurować fanpage na Facebooku pomogą Ci na początku Twojej przygody ze stroną na tym portalu.

Wiesz już, jak założyć fanpage na Facebooku. Jednak stworzenie fanpage’a to dopiero początek. Aby rozwijać swój fanpage powinieneś regularnie publikować ciekawe, angażujące treści, które przyciągną uwagę grupy docelowej i zachęcą ją do interakcji. Bądź w stałym kontakcie z klientami - odpowiadaj na wszelkie pytania, aby budować z nimi pozytywne relacje. Pamiętaj, że sukces strony na Facebooku wymaga czasu i ciągłego zaangażowania. Więcej na ten temat dowiesz się w kolejnych artykułach z serii prowadzenia fanpage'a na Facebooku.

 

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.