Jak ustawić reklamę na LinkedInie, czyli jak działają kampanie LinkedIn Ads?
Witaj w cyklu na temat roli Social Mediów w sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z innymi artykułami z cyklu:
Część II: Czy Instagram pomoże mi sprzedawać?
Część III: Facebook Ads – czyli czym są i jak działają reklamy na Facebooku?
Część IV: Jak ustawić reklamę na LinkedInie, czyli jak działają kampanie LinkedIn Ads?
Część V: Co to jest reklama Google Ads i jak ją ustawić?
Część VI: Fanpage na Facebooku - jaką strategię objąć, aby fanpage odniósł sukces?
Jak działa LinkedIn?
LinkedIn jest najpopularniejszą platformą społecznościową o charakterze biznesowym, która z każdym rokiem coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. LinkedIn działa podobnie jak inne portale społecznościowe, jednak jest mocniej nastawiony na zdobywanie kontaktów zawodowych.
LinkedIn jest idealnym miejscem do poszukiwania partnerów biznesowych, niezastąpioną pomocą w rekrutacji pracowników, a z perspektywy kandydata również w poszukiwaniu pracy.
Posiadanie konta na LinkedIn i zadbanie o profesjonalny profil firmy, przy odpowiednim nakładzie pracy i czasu, może zapewnić Ci świetny dodatkowy kanał do prowadzenia sprzedaży. Systematyczne prowadzenie konta, umiejętne używanie słów kluczowych w opisach i postach, spowoduje, że Twój profil na LinkedIn będzie częściej pojawiał się w wynikach wyszukiwania.
Funkcje dostępne na portalu LinkedIn
LinkedIn przygotował dla użytkowników serwisu wiele funkcji, w zależności od potrzeb i preferencji.
Pracodawcom LinkedIn pozwala na publikowanie ofert pracy oraz tworzenie profilu firmowego. Istnieje również możliwość korzystania z płatnej subskrypcji LinkedIn Premium, która w zależności od wybranego planu wesprze Cię w sprzedaży, rekrutacji pracowników lub budowaniu marki osobistej i pozyskiwaniu kontaktów zawodowo-biznesowych.
Dla pracownika portal LinkedIn będzie przydatny w szukaniu pracy. Aby potencjalny pracodawca Cię zauważył, zadbaj o wygląd swojego konta: rzetelnie uzupełnione podstawowe informacje, nietuzinkowe podsumowanie zawodowe oraz potwierdzenie umiejętności (o które możesz poprosić np. Twoich znajomych). Pamiętaj, że dzięki LinkedIn możesz nawiązać z pracodawcą lub rekruterem bezpośredni kontakt.
Ponadto bez względu na to, czy dopiero szukasz pracy, jesteś osobą zatrudnioną czy właścicielem firmy, LinkedIn może stać się dla Ciebie kopalnią wiedzy, którą inni użytkownicy portalu dzielą się zupełnie za darmo.
Czym są kampanie LinkedIn Ads?
LinkedIn Ads to płatne kampanie reklamowe, które pozwalają poszerzyć zasięg posta lub ogłoszenia. Krótko mówiąc płatna reklama spowoduje, że Twoją ofertę pracy lub inną publikację zobaczy więcej osób. Ile? To zależy m.in. od Twojego budżetu oraz tego, do jakich osób chcesz dotrzeć.
Jak założyć konto reklamowe?
Jeśli chcesz publikować reklamy na LinkedIn, w pierwszej kolejności musisz utworzyć konto reklamowe w Menedżerze kampanii. Menedżer kampanii jest narzędziem reklamowym, dzięki któremu możesz tworzyć kampanie oraz nimi zarządzać.
Aby utworzyć konto reklamowe po raz pierwszy, na stronie głównej LinkedIn kliknij ikonkę z kwadratem a następnie wybierz zakładkę "Reklama". Na Twoim ekranie pojawi się strona, na której wybierzesz nazwę konta, stronę firmową oraz walutę, w której będziesz rozliczać wydatki za reklamy. Po uzupełnieniu i sprawdzeniu tych informacji kliknij "Zgadzam się i utwórz konto". Po kliknięciu zostaniesz automatycznie przeniesiony do Menedżera kampanii i możesz rozpocząć tworzenie pierwszej kampanii.
Przygotowywanie kampanii LinkedIn Ads
Aby przejść do tworzenia kampanii z ekranu głównego, wystarczy, że klikniesz w przycisk "Reklamuj" na końcu górnego menu. To kliknięcie przekieruje Cię do Menedżera Kampanii, gdzie będziesz musiał wybrać z którego konta reklamowego chcesz skorzystać.
Następny wybór będzie dotyczył grup kampanii. Jeśli reklamę tworzysz po raz pierwszy, będziesz musiał utworzyć grupę kampanii, dowolnie ją nazywając. Korzystanie z grup kampanii jest przydatne w sytuacji, gdy tworzysz reklamy dotyczące różnych aspektów Twojej firmy np. promujesz swoje produkty lub usługi oraz korzystasz z reklam, by wypromować swoją ofertę pracy i pozyskać większą liczbę kandydatów. Grupy kampanii mogą Ci utrzymać porządek w tworzonych reklamach.
Po wybraniu interesującej Cię grupy kampanii wreszcie możesz zacząć tworzyć kampanię za pomocą przycisku "Utwórz". Na tym etapie musisz zdecydować czy chcesz stworzyć pojedynczą kampanię, grupę kampanii czy konto.
Poniżej w tej zakładce zobaczysz kampanie, które utworzyłeś wcześniej, w tym również te, które już zakończyły swoje działanie. Możesz je filtrować za pomocą dat.
Cel Twojej kampanii
Po kliknięciu przycisku "Utwórz" i wyborze rodzaju "Kampania" musisz zdecydować, jaki cel chcesz osiągnąć za pomocą reklamy.
Choć cele są dosyć intuicyjne, opiszemy je zwięźle.
Cele zostały podzielone na 3 grupy:
- Świadomość,
- Zainteresowanie,
- Konwersje.
Wybranie celu "świadomość marki" pozwoli Ci dotrzeć z Twoją publikacją do szerszej grupy odbiorców, a przez to może poszerzyć Twoją sieć kontaktów. Tej rodzaj reklamy sprawdzi się dla firm, które dopiero zaczynają działać na portalu LinkedIn lub ogólnie na rynku pracy. Z tego celu możesz skorzystać także w sytuacji, gdy stworzysz jakiś interesujący post i chcesz poszerzyć jego zasięg.
"Zainteresowanie" jak sama nazwa wskazuje, pozwoli Ci zdobyć uwagę odbiorców. Doprecyzuj, jakiego rodzaju zainteresowania oczekujesz:
- wizyt w witrynie - czyli przejść do strony docelowej np. do strony produktowej Twojej firmy lub cennika,
- interakcji - czyli polubień, komentarzy lub po prostu większej ilości obserwujących,
- czy wyświetleń video.
Konwersja to wykonanie przez odbiorcę oczekiwanego przez Ciebie zadania np. pozostawienia kontaktu lub dodania produktu do koszyka.
LinkedIn uszczegóławia konwersje na następujące cele:
- Generowanie potencjalnych klientów,
- Potencjalni klienci - ta opcja jest dostępna dla użytkowników LinkedIn Premium, a dokładnie posiadaczy planu LinkedIn Recruiter,
- Konwersje w witrynie,
- Kandydaci - cel, który pozwoli Ci zwiększyć ilość aplikacji na Twoją ofertę pracy.
Targetowanie kampanii LinkedIn Ads
Ogromną przewagą Kampanii LinkedIn jest możliwość dokładnego targetowania grupy odbiorców.
Tworząc kampanię możesz wybrać:
- lokalizacje,
- język profilu odbiorców,
- stanowiska (bieżące, poprzednie, obecne lub poprzednie),
- lata doświadczenia,
- kierunki studiów,
- zainteresowania,
- umiejętności.
Format reklamy
Na dalszym etapie musisz wybrać format reklamy, który najlepiej Ci odpowiada.
Formaty dostępne na LinkedIn to:
- Pojedyncze zdjęcie,
- Zdjęcie do karuzeli (czyli kilka spójnych ze sobą grafik, które przekazują jakąś historię),
- Wideo,
- Tekst,
- Filtr Spotlight,
- Message,
- Rozmowa,
- Wydarzenie.
Bez względu na to, na jaki format się zdecydujesz, zadbaj o najwyższą jakość materiałów: interesujący filmik, grafikę przykuwającą uwagę odbiorcy czy tekst zapadający w pamięć.
Ile to kosztuje?
Masz do wyboru 2 rodzaje finansowania Twojej kampanii: budżet dzienny lub całkowity.
W przypadku budżetu dziennego, ustalasz dzienną stawkę, którą jesteś gotowy wydać podczas promowania posta. Pamiętaj jednak, że rzeczywista wydana kwota dzienna może się różnić od zakładanej przez Ciebie. Jednak jeśli ustawisz 5-dniową kampanię z budżetem dziennym 50zł, całkowity poniesiony przez Ciebie koszt nie przekroczy stawki 250 zł (czyli 5 dni* 50zł).
W przypadku budżetu całkowitego, podajesz od razu kwotę, którą chcesz przeznaczyć na kampanię, a LinkedIn będzie samodzielnie nią operował i wydawał Twoje pieniądze.
Jeśli nie wiesz, jaką kwotę ogółem przeznaczyć na kampanię, nie przejmuj się, ponieważ możesz skorzystać z podpowiedzi LinkedIn. Po ustaleniu przez Ciebie grupy odbiorców, w ramce po prawej stronie LinkedIn pokaże Ci prognozowane wyniki. Obejmują one między innymi koszt za kliknięcie podany w formie zakresu. Musisz więc zastanowić się do ilu osób chcesz dotrzeć i pod kątem tego dobrać swój budżet.
Czy warto korzystać z LinkedIn Ads?
Oczywiście, że tak! Płatne kampanie LinkedIn Ads pozwalają na poszerzenie zasięgów za stosunkowo niewielką kwotę, a stworzenie reklamy jest stosunkowo łatwe.
Dzięki promowaniu ogłoszeń o pracę, dotrzesz również do kandydatów pasywnych, czyli takich, którzy nie poszukują obecnie pracy, a mogą okazać się prawdziwymi perełkami wśród pracowników sprzedaży!
Jeśli chcesz mieć pewność, że reklama będzie skuteczna, zdaj się na nas i skorzystaj z usługi uruchomienia kampanii reklamowych w Social Mediach. Zajmiemy się Twoją reklamą od A do Z, zaczynając od przygotowania indywidualnej grafiki, poprzez chwytliwy tekst, publikację, a następnie monitorowanie wyników i optymalizację kosztu kliknięcia.
Podsumowanie
Podsumowując:
- LinkedIn jest portalem, który pozwoli Ci jako pracodawcy budować markę osobistą, wesprze w tworzeniu sieci kontaktów oraz pomoże zwiększyć sprzedaż. Jednak, aby się to stało warto zadbać o profesjonalny wygląd konta i systematyczne dodawanie treści.
- Jeśli chcesz poszerzyć swoje działania i zyskać dostęp do większej ilości funkcji i statystyk możesz zdecydować się na płatne Konto Premium.
- LinkedIn Ads to płatne kampanie reklamowe, poszerzające zasięg postów i ogłoszeń.
- Dobierając odpowiednie targetowanie, dokładnie wiesz komu wyświetlą się Twoje reklamy. Najwięcej korzyści z reklamy wyniesiesz odpowiednio precyzując grupę odbiorców.
- To Ty decydujesz o budżecie kampanii, jednak planując go weź po uwagę sugestie serwisu LinkedIn.
- Nawet jeśli korzystasz z płatnych reklam, pamiętaj, by zadbać o wygląd Twojego profilu na LinkedIn. Rzetelnie uzupełniona strona wpłynie na wiarygodność Twojej firmy i zwiększenie sprzedaży. Zadbaj o ciekawe podsumowanie profilu, zdjęcie profilowe oraz background photo.
- Zapoznaj się z usługą tworzenia kampanii w mediach społecznościowych. Uruchamiamy kampanie na Facebooku, LinkedInie oraz w Google.
---
Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?
Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:
- Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
- Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
- Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
- Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
- Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.