Jak utworzyć grupę na FB? Poradnik krok po kroku!
Grupy na facebooku
Zapewne jesteś jednym z milionów użytkowników facebooka i korzystasz z wielu funkcjonalności tego portalu. Możesz oglądać wpisy, zdjęcia i filmiki swoich znajomych oraz samemu je udostępniać na swoim profilu lub w stories. Jednak dzisiejszy Facebook nie ogranicza się tylko do znajomych. Istnieje wiele grup o różnorodnej tematyce, na których możesz oglądać treści osób z całego świata, jak i udostępniać im swoje treści. Co więcej, samodzielnie możesz utworzyć również własną grupę na Facebooku.
Dlaczego warto utworzyć grupę na Facebooku?
Grupę na facebooku z pewnością warto utworzyć.
Po pierwsze, pozwoli Ci znaleźć ludzi, którzy mają takie same pasje, problemy czy cele jak Ty.
Jeśli chcesz promować swoją markę, grupa może być bardzo przydatna! Możesz na niej wystawiać swoje produkty lub usługi, a zainteresowane osoby będą miały wszystko w jednym miejscu - czyli na Twojej grupie!
W nawiązaniu do promowania marki, utworzenie grupy na Facebooku pozwala również na budowanie relacji z użytkownikami. Możesz dzielić się swoimi przemyśleniami związanymi z Twoją branżą, zaś inne osoby będą odnosić się do Twoich myśli komentując lub reagując na post. Możesz wstawiać również memy czy inne treści budujące więzi.
W dodatku możesz zadawać pytania w celu bliższego poznania zainteresowanych Twoją grupą osób.
Przekonaliśmy się? Świetnie! Teraz podpowiemy Ci, jak założyć grupę na Facebooku.
Jak utworzyć grupę na Facebooku?
Tworzenie grupy na Facebooku jest bardzo proste!
Na początku musisz kliknąć napis "Grupy", znajdujący się po prawej stronie na stronie główniej Facebooka.
Wybierz opcję "Utwórz grupę".
Teraz musisz wypełnić nazwę grupy. Nazwa grupy powinna być powiązana z tematyką grupy. Jeśli Twoja grupa będzie jednocześnie grupą Twojej firmy, w nazwie grupy powinna się znaleźć nazwa Twojej działalności.
Wybierz opcję prywatności. W przypadku grupy prywatnej wybierz również, czy grupa ma być widoczna czy ukryta.
Możesz również odrazu zaprosić znajomych do polubienia grupy, jednak ten temat omówimy w dalszej części artykułu.
Teraz kliknij "Utwórz".
Gotowe!
Dodawanie osób do grupy na Facebooku
Po utworzeniu grupy możesz zaprosić do niej pierwszych użytkowników, potencjalnych członków grupy. Istnieje kilka sposobów zapraszania nowych członków do grupy na Facebooku.
- Zaproszenie z poziomu grupy: Administratorzy (Ty i osoby, którym nadałeś odpowiednie uprawnienia) oraz aktualni członkowie mogą zapraszać swoich znajomych na Facebooku do dołączenia do grupy. Następuje to po wybraniu opcji Zaproś z poziomu grupy.
- Zaproszenie przez e-mail: Administratorzy mogą zaprosić osoby do dołączenia do grupy przez wysłanie e-maila, niezależnie od tego, czy są ich znajomymi na Facebooku.
- Zaproszenie przy użyciu linku: Administratorzy oraz członkowie ukrytych grup prywatnych mogą zaprosić dowolne osoby do dołączenia do grupy poprzez wysłanie linka, niezależnie od tego, czy są znajomymi na Facebooku.
Dodatkowe informacje:
Osoba zaproszona do grupy będzie mogła podejrzeć grupę przed podjęciem decyzji o dołączeniu do niej, jesli grupa jest grupą publiczną (nie zobaczy zawartości w przypadku ukrytej grupy prywatnej). Nie zobaczy również zawartości grupy, jeśli została zaproszona do niej przez e-mail. Jeśli ktoś wyświetla podgląd grupy, nie zostanie uwzględniony w łącznej liczbie członków.
W przypadku grup prywatnych administratorzy muszą zezwolić na dołączenie do grupy.
Nie można zaprosić strony do dołączenia do grupy jako jej członek.
Administratorzy i członkowie mogą zapraszać codziennie ograniczoną liczbę osób.
Zaproszenie z poziomu grupy i przez e-mail - instrukcja
Wejdź na grupę, do której chcesz zaprosić nowe osoby.
Po prawej od nazwy kliknij niebieski przycisk "Zaproś".
Wybierz jedną z opcji: "Zaproś znajomych z Facebooka" lub "Zaproś przez e-mail".
Aby zaprosić znajomych z Facebooka, wystarczy zaznaczyć wybrane osoby i kliknąć przycisk "Wyślij zaproszenia" w prawym, dolnym rogu kafelka.
Aby zaprosić osoby przez e-mail, musisz wpisać adresy e-mail osób, które chcesz zaprosić. Po każdym jednorazowym wpisaniu adresu kliknij przycisk "Dodaj". Po wpisaniu wszystkich adresów, kliknij w prawym, dolnym rogu kafelka przycisk "Wyślij".
Zaproszenie przy użyciu linku - instrukcja
Wejdź na grupę, do której chcesz zaprosić nowe osoby.
Po prawej od nazwy kliknij przycisk "Udostępnij" (jest obok przycisku "Zaproś").
Pokażą Ci się różne opcje udostępnienia linku. Możesz udostępnić grupę odrazu na swojej tablicy, wysłać link przez messengera, whatsappa, udostępić go na innej grupie, stronie, platformie "X" czy po prostu skopiować link lub uzyskać kod QR.
Konfiguracja - edytuj ustawienia grupy
Pora dodać inne składowe grupy, które z pewnością wpłyną na jej prestiż oraz na liczbę jej członków.
Oprócz zdjęcia profilowego, po wejściu na grupę w oczy użytkowników odrazu rzuca się zdjęcie w tle. Pełni ono zarówno aspekt wizualny jak i informacyjny. Z całą pewnością nie powinna to być przypadkowa grafika. Zdjęcie w tle musi być związane z tematyką grupy. Jeśli grupa ma przedstawiać Twoją firmę, na zdjęciu w tle może być napisane hasło reklamowe czy pokazane fotografie (np. w formie kolażu) Twoich produktów/usług.
Drugą rzeczą, na jaką użytkownicy zwracają uwagę jest opis grupy. Przed scrollowaniem postów chcą zapoznać się najpierw z ich tematyką. Dlatego opis powinien zarówno przedstawiać poruszaną tematykę grupy, jak i zachęcać do przejrzenia jej treści.
Jak ustawić opis grupy? Gdy wejdziesz na profil grupy, po lewo pokaże Ci się biały, pionowy pasek, na którego górze będzie pokazane logo i nawa grupy, a poniżej wiele funkcjonalności grupy, w tym narzędzia administratora, ustawienia grupy i statystyki. Aby zmienić opis grupy, wejdź w "ustawienia grupy". Pokaże Ci się nie tylko opcja zmiany nazwy i opisu, ale również wiele innych ciekawych opcji. Ustaw lokalizację i daj znaczniki (tagi grupy), które wesprą pozycjonowanie. Dodaj adres strony internetowej, jeśli takową posiadasz. Tu możesz również zmienić prywatność oraz widoczność grupy. Masz również opcję wymagania zatwierdzania postów, zatwierdzania zmian, anonimowości publikowanych postów, edycji formatów postów, sortowania postów, komentarzy i wiele innych. Każda z opcji, po jej kliknięciu jest bardzo dobrze opisana, dlatego nie będziemy w tym artykule omawiać ich wszystkich.
Zarządzaj członkami grupy
Oprócz osób zaproszonych przez Ciebie, do grupy będą dołączać również inni użytkownicy. Jednak to Ty decydujesz, kto może do Twojej grupy dołączyć, jak i kto może przeglądać zawarte w niej posty.
Jeśli grupa będzie publiczna, wówczas każdy będzie mógł dodać do niej siebie lub oglądać posty nawet bez dodania. Natomiast do grupy prywatnej zainteresowane dołączeniem osoby muszą wysłać prośbę o dołączenie. Taką prośbę musi zaakceptować jeden z administratorów.
Administratorzy grupy to osoby odpowiedzialne za zarządzanie grupą. Pierwszym administratorem jest osoba, która założyła grupę. Może ona następnie dodać innych administratorów. Dodawanie administratorów znajdziesz na lewym pasku klikając w "Role społecznościowe".
Istnieje jeszcze opcja moderatora, którą możesz ustawić w tym samym miejscu co administratorów. Moderatorzy mogą zarządzać członkami grupy, postami i komentarzami, natomiast nie mogą zmieniać ogólnych ustawień grupy ani zarządzać rolami.
Możesz w dodatku ustawić pytania, które użytkownicy muszą odpowiedzieć przed dołączeniem do grupy. Pozwala to na selekcję członków grupy. Możesz wymagać również tego, aby chętni na dołączenie zaakceptowali wcześniej regulamin grupy.
Promocja grupy
Aby pozyskiwać nowych fanów grupy, warto zadbać o jej odpowiednią promocję.
Jeśli posiadasz profil firmowy na Facebooku, dodaj lub udostępnij post lub relację z Twoją nową grupą.
Posty, które zyskały największą popularność, możesz dodatkowo podpromować płatną reklamą. Wyświetlą się one wtedy osobom o określonych przez Ciebie kryteriach, które nigdy wcześniej nie miały kontaktu z grupą, w tym do potencjalnych klientów.
Możesz w dodatku poprosić znajomych o udostępnienie postów grupy.
Analityka i optymalizacja
Grupa może być wykorzystywana do analizy danych. Do tego pomoże Ci zakładka "Statystyki". Możemy w niej sprawdzić między innymi:
- Liczbę osób, które dodały post lub komentarz w danym okresie czasu
- Liczbę osób, które wyświetliły posty w danym okresie czasu
- Ilość postów w danym okresie czasu
- Popularne dni i godziny w danym okresie czasu (Średnia liczba postów, komentarzy lub reakcji członków społeczności w danym dniu/o danej godzinie)
- Najbardziej zasłużonych członków
- podział członków grupy na wiek i płeć
- Najczęściej reprezentowane kraje i miejscowości
Regularna analiza podpowie Ci, jakie działania powinieneś podejmować, aby Twoja grupa stale się rozwijała.
Podsumowanie
Utworzenie grupy na Facebooku jest prostą czynności, która może przynieść Ci wiele korzyści. Możesz stworzyć ją w celach prywatnych, dzięki czemu pomoże Ci znaleźć grupę osób zainteresowanych tą samą tematyką co Ty, posiadających wspólne zainteresowania, wyzwania, cele, problemy.
Możesz utworzyć grupę również dla celów zawodowych.
Pamiętaj jednak, że samo założenie grupy to tylko krok w kierunku jej zbudowania. Aby zdobywać coraz większe grono zainteresowanych osób, musisz stale rozwijać grupę i analizować jej dotychczasowe postępy.
Utwórz nową grupę już teraz!
---
Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?
Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:
- Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
- Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
- Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
- Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
- Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.