Zarządzanie sprzedażą Jak budować pozytywny wizerunek pracodawcy?

Jak budować pozytywny wizerunek pracodawcy?

Waga pozytywnego wizerunku pracodawcy

Wielu pracowników przed rozpoczęciem pracy w nowej firmie, czyta opinie na temat pracodawcy. Podejmując zatrudnienie, kandydat chce mieć pewność, że podejmuje dobrą decyzję i trafi w przyjemne środowisko.

Bez wątpienia pozytywny wizerunek pracodawcy przyciąga najlepszych kandydatów, zwiększa zaangażowanie pracowników oraz kształtuje wizerunek firmy na rynku.

Według badania przeprowadzonego przez LMC Polska, 43% pytanych przegląda opinie o pracodawcach na dostępnych portalach.

W tym artykule omówimy, co wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy.

 

 

Przyciąganie talentów

Jednym z kluczowych powodów, dla których warto dbać o pozytywny wizerunek, jest zainteresowanie wśród kandydatów poszukujących pracy oraz zatrzymanie najlepszych pracowników. Wykwalifikowani specjaliści szukają miejsca, w którym będą mieli dobre warunki pracy, będą czuli się docenieni, a firma zapewni im możliwość rozwoju zawodowego. W procesie rekrutacyjnym wielu kandydatów czyta opinie o pracodawcach i na tej podstawie podejmuje ostateczną decyzję. Firma, która ma pozytywne opinie w Internecie na pewno ma znacznie większą szansę przyciągnąć wartościowych kandydatów.

 

Satysfakcja pracowników

Pracownicy zadowoleni z miejsca pracy są efektywniejsi oraz bardziej zaangażowani. Pozytywny wizerunek pracodawcy wpływa na kreowanie przyjaznego miejsca pracy, gdzie pracownicy czują się wartościowi, co przyczynia się również do ich zaangażowania i motywacji do pracy.

 

 

Lojalność klientów

Aktualnie dla klientów prócz jakości produktu oraz ceny, ważna jest opinia o danej firmie. Istotne jest, w jaki sposób firma traktuje swoich pracowników. Pozytywny wizerunek pracodawcy może mieć wpływ na lojalność klientów, którzy chcą współpracować z organizacjami dbającymi o dobro swoich pracowników.

 

Jak budować pozytywny wizerunek?

1. Kultura organizacyjna
Podstawą sukcesu każdego przedsiębiorstwa jest silna kultura organizacyjna. Istotne jest, aby każdy pracownik czuł się częścią zespołu oraz identyfikował się z wartościami i celami firmy. Pracodawca powinien inwestować w budowanie kultury oraz promować takie wartości, jak szacunek, współpraca i zaufanie. Firmy, które dbają o otwartą komunikację, uwzględniają zdanie pracowników, a także dbają o ich dobrostan, cieszą się dobrą opinią.

 

2. Dbanie o pracowników
Dla wielu pracowników ważna jest elastyczność. Przedsiębiorstwa, które dają możliwość pracy zdalnej lub pracy w elastycznych godzinach są dla większości kandydatów atrakcyjniejszą organizacją. Praca w takiej formie daje pracownikowi większą swobodę oraz kontrolę nad swoim życiem zawodowym i osobistym.

Istotna dla pracowników jest możliwość rozwoju oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych, a co za tym idzie, kariery. Dlatego firma powinna oferować swoim pracownikom programy szkoleniowe, wsparcie w zdobywaniu wiedzy oraz możliwości awansu. Rozwijanie kompetencji pracowników wpływa na ich motywację do pracy, zaangażowanie oraz buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.

 

 

3. Wynagrodzenia i benefity
Uczciwe wynagrodzenie oraz atrakcyjne benefity to ważne elementy budowania pozytywnego wizerunku wśród pracowników i kandydatów. Firmy, które zapewniają pracownikom konkurencyjne zarobki oraz dodatkowe bonusy korporacyjne (ubezpieczenie na życie, prywatną opiekę medyczną oraz dofinansowanie zajęć sportowych), pozyskują najlepszych kandydatów oraz zwiększają lojalność wśród swoich pracowników.

 

4. Zaangażowanie społeczne
Organizacje, które dbają nie tylko o zyski, ale też o dobro społeczne poprzez udział w akcjach charytatywnych, ekologicznych lub wspierają lokalne projekty, zyskują uznanie oraz kreują pozytywny wizerunek pracodawcy.

 

 

5. Komunikacja z pracownikami i feedback
Ważna jest transparentna i stała komunikacja z pracownikami. Każdy z członków zespołu powinien czuć się wysłuchany, a jego opinia powinna być brana pod uwagę. Możliwość wyrażenia zdania sprawa, że pracownik zyskuje zaufanie wobec pracodawcy oraz motywację do pracy.

Należy pamiętać, że ważne jest, aby firma przedstawiała swoje wartości nie tylko wewnątrz organizacji, ale również na zewnątrz. Komunikacja powinna być spójna i ukazywać rzeczywistą działalność przedsiębiorstwa.

Chcąc sprawdzić satysfakcję oraz nastrój pracowników, rekomendujemy skorzystanie z aplikacji Harmonyteam. To aplikacja typu pulse check, która umożliwia sprawdzenie pulsu zarówno całej firmy, jak i poszczególnych zespołów.

 

6. Wizerunek na rynku
Reputacja firmy i postrzeganie jej na rynku przez konkurencję, klientów oraz potencjalnych pracowników jest niezwykle ważne. Opinie publikowane na platformach społecznościowych i portalach rekrutacyjnych mogą wywierać wpływ na spojrzenie na firmę ze strony potencjalnych kandydatów. Dlatego ważne jest, aby zarządzając firmą, dbać, aby w sieci było jak najmniej negatywnych opinii i reagować na ewentualne niekorzystne sygnały.

 

 

Gdzie szukać opinii na temat pracodawcy?

Kandydaci, którzy szukają pracy oraz klienci, często przed podjęciem decyzji o współpracy szukają opinii dotyczącej przedsiębiorstwa. Oto kilka miejsc, gdzie można znaleźć takie opinie.

1. Serwisy rekrutacyjne
Portale internetowe z ofertami pracy często mają sekcję z opiniami na temat pracodawcy (również tymi negatywnymi opiniami) np. gowork.pl. Użytkownicy serwisu poprzez anonimowe wpisy, mogą podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z współpracą z danym przedsiębiorstwem.

2. Sieci społecznościowe
W sieci można znaleźć wiele grup, gdzie uczestnicy mogą dodawać wpisy z opiniami na temat pracodawców. Popularne serwisy to Glassdoor, LinkedIn lub specjalistyczne grupy na Facebooku. Wiedząc, jak duże dla pracodawcy jest znaczenie opinii online, ważne jest także monitorowanie i reagowanie na negatywne opinie pracowników i klientów, aby stale utrzymać pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.

 

 

3. Forum branżowe
Niektóre branże prowadzą portale lub czasopisma, gdzie można uzyskać informacje dotyczące organizacji pracującej w danej dziedzinie.

 

4. Sieć kontaktów
Cennym źródłem informacji na temat potencjalnego pracodawcy mogą być także znajomi lub członkowie rodziny, mający wcześniejszy kontakt z interesującą nas firmą. Warto więc rozwijać sieć kontaktów zawodowych.

 

 

Jak dbać o pozytywny wizerunek działu handlowego - nowość na rynku pracy

Chcąc zadbać o pozytywny wizerunek działu handlowego lub sprzedaży, warto skorzystać z naszej usługi - Profil działu handlowego.

Jest to specjalna usługa, dzięki której możesz wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji przez pryzmat działu handlowego. Kandydata, który szuka pracy w sprzedaży, interesuje to, jak konkretnie będzie wyglądać jego przyszłe miejsce pracy, jak ono będzie zorganizowane oraz kto nim będzie zarządzał. Efektem realizacji takiej usługi jest opis działu handlowego, który umieszczamy w naszym serwisie pracahandlowiec.pl na okres 12 miesięcy. Następnie reklamujemy go w naszych Social Mediach oraz dbamy o to, żeby wysoko pozycjonował się w google na frazy sprzedażowe.

Profil działu handlowego z reguły zawiera odpowiedzi na następujące pytania (tekst, grafiki, video):

  • jak się w nim pracuje,
  • jak on jest zorganizowany i jaką ma strukturę,
  • jakie systemy są w nim używane,
  • jak działa proces sprzedaży,
  • kto jest szefem działu,
  • ile osób tworzy dział handlowy,
  • jaki jest zakres odpowiedzialności,
  • jak wygląda proces onboardingu handlowego i dalszy rozwój pracownika...
  • i wiele innych elementów.

 

 

Podsumowanie

Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy to wymagający proces, ale na pewno warty trudu i poświęcenia czasu. Dbając o kulturę organizacyjną, zapewnienie pracownikom dobrych warunków pracy oraz zadbanie o efektywną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, firma zyskuje przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Pozytywny wizerunek wpływa na zainteresowanie naszą firmą wśród kandydatów i klientów, co przyczynia się do sukcesu firmy.

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.