Praca w sprzedaży LinkedIn w sprzedaży: czym jest, logowanie, jak go założyć i jak usunąć konto?

LinkedIn w sprzedaży: czym jest, logowanie, jak go założyć i jak usunąć konto?

Witaj w serii artykułów dotyczących wykorzystania portalu LinkedIn w sprzedaży. Przed Tobą 5-ta część cyklu. Zapraszamy Cię do zapoznania się z poprzednimi treściami:

Z część I dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z portalem LinkedIn.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: czym jest, logowanie, jak go założyć i jak usunąć konto?

Część II sprawdzi się dla ludzi sprzedaży, którzy stale poszukują sposobów na znalezienie nowych Klientów.
Przeczytaj artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Handlowcu, czy używasz w swojej pracy portalu LinkedIn?

Część III przyda Ci się, gdy chcesz wykorzystać portal LinkedIn do rozwoju firmy.
Sprawdź artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Jak wykorzystać potencjał profilu firmy na LinkedIn do zwiększenia rozpoznawalności firmy?

Dzięki części IV poznasz tajniki planów Premium.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: jak działa Linkedin Premium i czy warto z niego korzystać?

Część V rozwieje wątpliwości związane z poszukiwaniem pracowników na portalu LinkedIn.
Przeczytaj artykuł pt:. LinkedIn w sprzedaży: jak dodać bezpłatne ogłoszenie o pracę na LinkedIn?

Część VI stanowi podsumowanie całego cyklu:
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: 9 wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystać jego potencjał w sprzedaży!

 

 

Jak działa LinkedIn?

LinkedIn jest najbardziej znanym portalem społecznościowym o charakterze zawodowo-biznesowym. Uruchomiony został w 2003 roku. Obecnie prowadzi swoją działalność w 200 krajach, ale biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju tego serwisu z pewnością z czasem jeszcze mocniej zyska na popularności.

 

LinkedIn — dla kogo?

LinkedIn jest odpowiednim miejscem zarówno dla pracodawców, pracowników, jak i osób, które dopiero poszukują pracy - każdy znajdzie tu coś dla siebie, a co najważniejsze LinkedIn umożliwia znalezienie siebie nawzajem.

Dla pracodawców cenną możliwością jest publikowanie ofert pracy, tworzenie profilu firmowego w ramach działań wizerunkowych czy prowadzenie kampanii marketingowych.

 

 

LinkedIn umożliwia także zdobywanie kontaktów zawodowo-biznesowych, czyli potencjalnych Klientów. Poszukiwanie leadów na tym portalu najczęściej jest zadaniem handlowców. Co więcej LinkedIn oferuje narzędzia wspierające sprzedaż w ramach płatnego planu Premium.

Z drugiej strony LinkedIn pozwala także na znalezienie pracy. Osoba poszukująca zatrudnienia może natrafić na interesującą ofertę albo odezwać się bezpośrednio do rekrutera lub właściciela firmy.

 

LinkedIn - konto Basic

LinkedIn oferuje konto Basic (bezpłatne), posiadające podstawowe funkcjonalności.

W ramach bezpłatnego konta możesz:

  • odszukiwać znajomych i nawiązywać kontakty,
  • prosić o rekomendacje i udzielać ich innych użytkownikom,
  • wyszukiwać i wyświetlać profile innych użytkowników LinkedIn,
  • otrzymywać nieograniczoną liczbę wiadomości InMail,
  • zapisywać do trzech wyszukiwań i otrzymywać cotygodniowe alerty odnośnie do tych wyszukiwań.

 

LinkedIn - jak założyć konto na LinkedIn?

Aby założyć konto na LinkedIn, przejdź na stronę rejestracji, gdzie zostaniesz poproszony o podanie adresu email i stworzenie co najmniej 8-znakowego hasła. Możesz dołączyć do LinkedIn również przy użyciu konta Google.

 

 

W pierwszej kolejności musisz podać swoje imię i nazwisko, a następnie przejdziesz do potwierdzenia, że jesteś człowiekiem przez wybór odpowiedniego obrazka. Jeśli w pierwszym kroku podałeś adres email nie powiązany z żadnym innym kontem na LinkedIn, trafisz na podstronę, gdzie uzupełnisz swoją lokalizację, czyli kraj/region, kod pocztowy oraz miejscowość.

 

 

Po uzupełnieniu tych podstawowych danych możesz zalogować się na swoje konto LinkedIn.

Zakładanie konta na LinkedIn jest intuicyjne i łatwe. Postępuj zgodnie z kolejnymi instrukcjami, a stworzenie profilu na LinkedIn nie powinno stanowić dla Ciebie problemu.

 

LinkedIn - jak się zalogować?

Jeśli jesteś już posiadaczem konta na LinkedIn, przejdź do strony logowania. W przypadku tradycyjnego logowania musisz podać swój adres email lub numer telefonu oraz hasło.

Możesz skorzystać również z logowania za pomocą konta Google lub Apple.

 

 

LinkedIn — czy warto założyć tu konto?

Portale społecznościowe coraz bardziej zyskują na popularności, podobnie dzieje się z serwisem LinkedIn. Na chwilę obecną LinkedIn zgromadził zawrotną liczbę 740 milionów użytkowników na całym świecie. Posiadanie konta w serwisie LinkedIn powoli staje się wręcz koniecznością. Jednak samo założenie konta nie wystarczy. Warto jeszcze zadbać o regularną aktywność, tzn. zaglądaj na portal minimum raz w tygodniu i bądź zaangażowanym użytkownikiem - reaguj, komentuj, udostępniaj publikacje.

 

 

Wykorzystaj prowadzenie konta na LinkedIn w taki sposób, by zyskać jak najwięcej korzyści. Jako pracodawca możesz zamieścić ofertę pracy, która pomoże Ci znaleźć pracownika oraz pozyskać partnerów biznesowych lub potencjalnych Klientów. Możesz również poszerzać świadomość użytkowników serwisu na temat działalności Twojej firmy, czyli prowadzić działania employer brandingowe. 

Nie musisz być właścicielem firmy, by na LinkedInie znaleźć coś dla siebie. LinkedIn jest cennym źródłem informacji o rynku pracy. Nie mamy tu na myśli tylko i wyłącznie ofert pracy. Ten portal pozwala Ci również na poszerzanie sieci kontaktów oraz zapewnia bezpośredni dostęp do wielu firm, które publikują ciekawe informacje w postaci raportów lub po prostu postów.

 

Jak usunąć konto na LinkedIn?

LinkedIn daje możliwość całkowitego zamknięcia konta lub hibernacji.

Jeśli chcesz trwale usunąć konto lub je zahibernować kliknij na ikonę "Ja" na górnym pasku na stronie głównej. Następnie przejdź do zakładki "Ustawienia i prywatność". Na samym dole w części "Zarządzanie kontem" zobaczysz dwie opcje: Zahibernuj konto i Zamknij konto.

 

 

Hibernacja, a zamknięcie konta

Hibernacja jest czasowym uśpieniem konta. Jeśli zdecydujesz się je przywrócić, możliwe jest to po 24 godzinach od uśpienia. Podczas hibernacji Twój profil nie będzie widoczny dla innych użytkowników ani wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Zostaną zachowane Twoje komentarze oraz wiadomości, ale zamiast Twojego imienia i nazwiska będzie widniał napis "Członek LinkedIn".

 

 

Zamknięcie konta jest równoznaczne z tym, że stracisz kontakty, rekomendacje, potwierdzenie umiejętności i informacje, które dodałeś do swojego konta. Jeśli korzystałeś z LinkedIn Premium musisz z niej zrezygnować przed zamknięciem konta.

Istnieje możliwość ponownego otwarcia konta, jeśli było ono zamknięte nie dłużej niż 14 dni, ale wtedy musisz się liczyć z częściową utratą danych (potwierdzenia i rekomendacje, zaproszenia w toku oraz zignorowane, obserwacje i członkostwo w grupach).

 

Główne funkcje LinkedIn

LinkedIn, podobnie jak inne portale społecznościowe, oferuje szereg funkcjonalności. Do głównych możliwości portalu LinkedIn należą:

  • dodawanie doświadczenia, wykształcenia, licencji i certyfikatów - jednym słowem uzupełnianie swojego profilu,
  • zamieszczanie ofert pracy,
  • wyszukiwanie ogłoszeń o pracę,
  • aplikowanie na ofertę pracy,
  • generowanie CV,
  • dodawanie postów, zdjęć, artykułów i innych publikacji,
  • płatne kampanie marketingowe, np. promowanie postów,

 

 

  • potwierdzenie umiejętności innych użytkowników, np. Twoich współpracowników,
  • zamieszczanie referencji,
  • budowanie sieci kontaktów,
  • wyświetlanie statystyk (np. ilości wyświetleń profilu, publikacji),
  • korespondencja z innymi użytkownikami za pomocą prywatnych wiadomości,
  • członkostwo w grupach tematycznych.

 

Profesjonalne konto na LinkedIn, a zdjęcia

Aby stworzyć profil na portalu LinkedIn, który wygląda profesjonalnie, powinieneś zadbać o kilka szczegółów.

Po pierwsze - zdjęcie profilowe. Nie musi ono pochodzić z sesji u fotografa. Wystarczy, że będzie wyglądać profesjonalnie i zachęcać rekruterów do rozmowy. Zdjęcia z wakacji zostaw w prywatnym albumie, zamiast tego postaw na fotografię w eleganckim lub neutralnym ubraniu. Mile widziany jest także delikatny uśmiech.

 

 

Dodaj także zdjęcie w tle, czyli background photo. Może dotyczyć ono firmy, w której pracujesz lub zawierać cytat, którym kierujesz się w pracy. Najważniejsze, by było spójne z resztą profilu.

 

Nagłówek i podsumowanie profilu

W nagłówku, który może liczyć maksymalnie 120 znaków zawrzyj najważniejsze informacje, czyli słowa kluczowe, który ułatwią rekruterom lub Klientom wyszukanie Cię. W opisie koniecznie użyj wyrazu "sprzedaż" oraz nazwy Twojego stanowiska pracy.

Sekcja podsumowanie profilu obejmuje maksymalnie 2 000 znaków. Bez względu czy uzupełniasz tą sekcję z myślą o Klientach czy rekruterach, dopasuj treść do celu który chcesz osiągnąć. Możesz potraktować tą sekcje jak podsumowanie zawodowe, w którym zawrzesz informacje o swoich najważniejszych osiągnięciach i projektach, by zachęcić osoby rekrutujące do skontaktowania się z Tobą.

 

 

Pamiętaj, że chwytliwy opis może zmienić przypadkowe osoby w Klientów. Jeśli zależy Ci na sprzedaży na LinkedIn postaw na podsumowanie zapadające w pamięć, które podkreśla przewagi konkurencyjne oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

W tej sekcji również zadbaj o odpowiednią ilość słów kluczowych.

 

Wykształcenie i doświadczenie

Choć dzisiejszy rynek pracy pokazuje, że wykształcenie nie jest kluczowym kryterium doboru kandydatów, warto zadbać również o te sekcje, szczególnie, jeśli studia, które ukończyłeś dotyczą branży, w której aktualnie pracujesz lub chcesz pracować.

Zdecydowanie ważniejszym aspektem, na który zwrócą uwagę wszyscy rekruterzy jest Twoje doświadczenie zawodowe. Uzupełnij dane dokładnie, najlepiej dodając również umiejętności konieczne na Twoich stanowiskach pracy.

 

Licencje i certyfikaty oraz Umiejętności

Dodaj licencje i certyfikaty szkoleń, które ukończyłeś. Jeśli takich nie masz, nie martw się. W internecie jest mnóstwo wartościowych szkoleń online, które możesz ukończyć za darmo. W znalezieniu ich pomoże Ci nasz artykuł pt.: Darmowe kursy online po polsku dotyczące sprzedaży i nie tylko - lista bezpłatnych szkoleń.

 

 

Obowiązkowo uzupełnij sekcje również "Umiejętności". Możesz poprosić współpracowników, by je potwierdzili. W ten sposób zyskasz na wiarogodności.

 

Posiadanie konta LinkedIn Premium

Warto wiedzieć, że LinkedIn oferuje także płatne konto Premium. W ramach subskrypcji Premium możesz wybrać następujące plany:

  • Premium Career - pomocne w znalezieniu pracy i rozwoju kariery,
  • Sales Navigator - służy do budowania bazy potencjalnych klientów,
  • Recruiter Lite - przeznaczone dla rekruterów, pozwala znaleźć kandydatów i ich zatrudnić,
  • Premium Business - oferuje szczegółowe informacje biznesowe, dzięki którym rozwiniesz swoją firmę.

 

 

Podsumowanie

Jak widzisz, bez względu na to czy jesteś pracownikiem, pracodawcą czy dopiero szukasz pracy, LinkedIn to pomocne narzędzie, które wesprze Twój rozwój. Co istotne konto Basic jest bezpłatne, więc nic nie tracisz, a możesz wiele zyskać.

Zacznij więc od stworzenia profilu i działaj!

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.

 

 

 Jesteś pracownikiem i szukasz pracy w sprzedaży?

Załóż darmowe konto pracownika, dodaj swoje CV i aplikuj jednym kliknięciem!

  • Oferty pracy dopasowane do Twoich potrzeb.
  • Dostęp online do Twojego aktualnego CV.
  • Dostęp do statystyk ofert pracy na które aplikowałeś.