Praca w sprzedaży LinkedIn w sprzedaży: jak dodać bezpłatne ogłoszenie o pracę na LinkedIn?

LinkedIn w sprzedaży: jak dodać bezpłatne ogłoszenie o pracę na LinkedIn?

Witaj w serii artykułów dotyczących wykorzystania portalu LinkedIn w sprzedaży. Przed Tobą 5-ta część cyklu. Zapraszamy Cię do zapoznania się z poprzednimi treściami:

Z część I dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z portalem LinkedIn.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: czym jest, logowanie, jak go założyć i jak usunąć konto?

Część II sprawdzi się dla ludzi sprzedaży, którzy stale poszukują sposobów na znalezienie nowych Klientów.
Przeczytaj artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Handlowcu, czy używasz w swojej pracy portalu LinkedIn?

Część III przyda Ci się, gdy chcesz wykorzystać portal LinkedIn do rozwoju firmy.
Sprawdź artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Jak wykorzystać potencjał profilu firmy na LinkedIn do zwiększenia rozpoznawalności firmy?

Dzięki części IV poznasz tajniki planów Premium.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: jak działa Linkedin Premium i czy warto z niego korzystać?

Część V rozwieje wątpliwości związane z poszukiwaniem pracowników na portalu LinkedIn.
Przeczytaj artykuł pt:. LinkedIn w sprzedaży: jak dodać bezpłatne ogłoszenie o pracę na LinkedIn?

Część VI stanowi podsumowanie całego cyklu:
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: 9 wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystać jego potencjał w sprzedaży!

 

Jak działa LinkedIn?

LinkedIn jest najpopularniejszą platformą biznesową w Polsce. Ma wiele dla zaoferowania zarówno dla pracowników, osób poszukujących pracy, jak i pracodawców. Posiadanie konta na LinkedIn staje się koniecznością na rynku pracy.

LinkedIn pozwala firmom na pozyskiwanie partnerów biznesowych, poszerzanie sieci kontaktów, publikowanie ofert pracy oraz budowanie marki osobistej (tzw. employer branding) . Pamiętaj, że systematycznie rozwijana sieć kontaktów zawodowo-biznesowych może zaowocować ciekawą współpracą z innymi firmami, jak i pozyskaniem nowych Klientów.

 

 

LinkedIn, a ogłoszenia o pracę

LinkedIn działa także jako portal z ogłoszeniami o pracę. Wspomaga w rekrutacji zarówno pracodawców, jak i użytkowników serwisu, którzy szukają zatrudnienia. Założenie profilu użytkownika daje możliwość przeglądania ogłoszeń dzięki temu, że na portalu LinkedIn dostępna jest wyszukiwarka ofert pracy.

Najwięcej korzyści dla pracodawców z kolei wynika z faktu, iż LinkedIn umożliwia stworzenie bardzo dokładnej oferty pracy. Możesz precyzyjnie określić pożądane doświadczenie zawodowe kandydata, branże, a nawet ukończone studia. Kolejna przewaga LinkedIn, gdy porównujemy go i inne portale społecznościowe, to precyzyjne wyświetlanie statystyk ogłoszenia.

Jeśli zdecydujesz się na LinkedIn Premium zyskasz dostęp do osób przeglądających Twoją ofertę pracy i będziesz mógł odezwać się do nich pierwszy, nawet jeśli nie zdecydują się na złożenie swojej aplikacji. To świetny sposób na pozyskanie wartościowego pracownika.

 

Czy publikacja ogłoszeń na LinkedIn jest płatna?

Możesz skorzystać z pierwszej darmowej publikacji ogłoszenia i przekonać się, czy LinkedIn spełni Twoje oczekiwania. Darmowa publikacja jest dostępna tylko jednorazowo (tzn. nie możesz opublikować dwóch darmowych ogłoszeń na raz).

Z naszego doświadczenia wynika, że bezpłatne oferty pracy nie mają niestety zbyt dużego powodzenia ze względu na ograniczony zasięg. Na szczęście możesz poszerzyć grupę odbiorców dzięki płatnym kampaniom LinkedIn Ads.

LinkedIn oferuje również płatne ogłoszenia, ale cena zależna jest od stanowiska, na które prowadzisz rekrutację.

Płatne są także plany LinkedIn Premium, dzięki którym możesz zacząć przeglądać dokładne statystyki opublikowanego ogłoszenia.

 

Jak dodać ogłoszenie o pracę na platformie LinkedIn?

Aby dodać ogłoszenie o pracę kliknij ikonkę "Praca" w menu górnym.

 

 

Następnie z lewej strony na dole zobaczysz okienko z napisem "Opublikuj bezpłatnie ofertę pracy".

 

 

Po kliknięciu w powyższe okienko pojawią się wymagania, które musisz uzupełnić, jeśli chcesz opublikować ogłoszenie o pracę.

 

 

W pierwszej kolejności musisz wskazać nazwę stanowiska, na które zatrudniasz. LinkedIn rekomenduje wybór stanowiska z rozwijanej listy, co ułatwi kandydatom wyszukanie Twojej oferty. Jeśli nie znajdziesz interesującego Cię zawodu, możesz to okienko uzupełnić samodzielnie.

Następnie musisz uzupełnić nazwę firmy, wybrać rodzaj miejsca pracy (praca stacjonarna, hybrydowa lub zdalna) oraz wskazać lokalizację. Jeśli oferujesz pracę zdalną, jako lokalizację możesz podać kraj lub stan. Ostatnie okienko to wybór rodzaju pracy (pełny etat, niepełny etat, zlecenie, praca tymczasowa, wolontariusz, staż lub inna opcja).

 

Kryteria oferty pracy

Kolejny etap to uzupełnienie kryteriów oferty pracy.

Pierwszy krok tej sekcji dotyczy dodania opisu. Dobrze przygotowany opis zagwarantuje Ci, że otrzymasz profesjonalne CV. Opis powinien być krótki, precyzyjny i chwytliwy. Sprecyzuj w nim, jakich umiejętności i doświadczenia oczekujesz. Pamiętaj, że ma on również zachęcić kandydatów do aplikowania na oferowane stanowisko pracy.

Jeśli nie wiesz, jak powinno wyglądać profesjonalne ogłoszenie o pracę, zdaj się na naszych specjalistów i skorzystaj z usługi przygotowania i optymalizacji treści ogłoszenia.

Możesz skorzystać także z pytań sprawdzających, które ułatwią Ci rekrutację i zawężą ilość kandydatów. LinkedIn zaleca dodanie co najmniej 3 pytań.

Pytania te mogę dotyczyć np.:

  • posiadanego doświadczenia zawodowego w latach,
  • poziomu biegłości języka,
  • posiadania prawa jazdy,
  • wykształcenia,
  • dostępności pracownika (kiedy może rozpocząć pracę),
  • doświadczenia w używaniu określonego narzędzia (np. systemu CRM).

Możesz również samodzielnie dodać pytanie oraz określić sposób odpowiedzi (tak/nie lub za pomocą cyfr) oraz wybrać idealną odpowiedź, której powinien udzielić kandydat.

 

 

LinkedIn pozwala także na automatyczne wykluczenie kandydatów, którzy nie spełnią wymaganych kwalifikacji i ustawienie gotowej wiadomości informującej o negatywnym rozpatrzeniu kandydatury.

Po kliknięciu "Opublikuj ofertę pracy bezpłatnie" LinkedIn wyświetli Ci propozycje płatnego promowania oferty, by dotrzeć do większej ilości użytkowników serwisu. Jeśli się nie zdecydujesz na płatną reklamę, Twoje ogłoszenie po prostu zobaczy mniejsza grupa odbiorców.

 

Płatne kampanie LinkedIn

Jeśli Twoim celem jest poszerzenie zasięgu ogłoszeń w social mediach zdecydowanie powinieneś zgłębić temat płatnych kampanii. Taką kampanię możesz ustawić na Facebooku, w Google oraz oczywiście na LinkedInie.

Kampanie reklamowe LinkedIn Ads pomogą Ci dotrzeć do większej ilości potencjalnych kandydatów. Co istotne, tworząc kampanię na LinkedInie decydujesz komu ona będzie się wyświetlać. Ruch możesz targetować biorąc pod uwagę branżę, lokalizację, wielkość firmy, wykształcenie, kierunki studiów, tytuły naukowe, stanowiska, umiejętności, zainteresowania czy znajomość języków obcych.

LinkedIn pomoże Ci także dobrać odpowiedni budżet, tak by kampania miała jak największą skuteczność, biorąc pod uwagę wybrane przez Ciebie kryteria.

Kampanię reklamową na LinkedIn możesz ustawić samodzielnie lub zdać się na naszych specjalistów, którzy wykonali dla Klientów tysiące skutecznych kampanii. Więcej na temat płatnych kampanii reklamowych przeczytasz na naszej stronie.

 

 

Konto Premium, a publikacja ogłoszeń

Choć LinkedIn oferuje konto Premium dla rekruterów (Recruiter Lite), nie pozwala ono na stałą, bezpłatną publikację ogłoszeń o pracę.

Konto Recruiter Lite w ramach LinkedIn Premium umożliwia między innymi:

  • przeszukiwanie sieci za pomocą ponad 20 filtrów (np. umiejętności, lata doświadczenia),
  • kontaktowanie się z kandydatami za pomocą wiadomości InMail (30 kredytów w miesiącu),
  • rekomendacje i alerty wyszukań oparte na stanowiskach, na które rekrutujesz,
  • przechowywanie wiadomości, wyszukiwań i ofert pracy w uporządkowany sposób.

 

 

Podsumowanie

Z punktu widzenia kandydata oraz pracodawcy serwis LinkedIn jest idealnym miejscem na poszukiwanie pracy. Potencjalni pracownicy mają szansę nawiązać bezpośredni kontakt z pracodawcą (co z pewnością część najbardziej zdeterminowanych robi), a pracodawcy trafić na wykwalifikowanych specjalistów.

Korzystną opcją dla pracodawców jest korzystanie z płatnych kampanii LinkedIn do promowania oferty. Zasady działania takich reklam są jasne i uczciwe - płacisz za kliknięcie Twojego ogłoszenia. Jeśli nie będziesz zadowolony z wyników kampanii pamiętaj również, że w każdej chwili możesz ją wyłączyć lub zmienić jej budżet.

 

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.

 

 

 Jesteś pracownikiem i szukasz pracy w sprzedaży?

Załóż darmowe konto pracownika, dodaj swoje CV i aplikuj jednym kliknięciem!

  • Oferty pracy dopasowane do Twoich potrzeb.
  • Dostęp online do Twojego aktualnego CV.
  • Dostęp do statystyk ofert pracy na które aplikowałeś.