LinkedIn w sprzedaży: Jak wykorzystać potencjał profilu firmy na LinkedIn do zwiększenia rozpoznawalności firmy?
Witaj w serii artykułów dotyczących wykorzystania portalu LinkedIn w sprzedaży. Przed Tobą 3-cia część cyklu. Zapraszamy Cię do zapoznania się z poprzednimi treściami:
Z część I dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z portalem LinkedIn.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: czym jest, logowanie, jak go założyć i jak usunąć konto?
Część II sprawdzi się dla ludzi sprzedaży, którzy stale poszukują sposobów na znalezienie nowych Klientów.
Przeczytaj artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Handlowcu, czy używasz w swojej pracy portalu LinkedIn?
Część III przyda Ci się, gdy chcesz wykorzystać portal LinkedIn do rozwoju firmy.
Sprawdź artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Jak wykorzystać potencjał profilu firmy na LinkedIn do zwiększenia rozpoznawalności firmy?
Dzięki części IV poznasz tajniki planów Premium.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: jak działa Linkedin Premium i czy warto z niego korzystać?
Część V rozwieje wątpliwości związane z poszukiwaniem pracowników na portalu LinkedIn.
Przeczytaj artykuł pt:. LinkedIn w sprzedaży: jak dodać bezpłatne ogłoszenie o pracę na LinkedIn?
Część VI stanowi podsumowanie całego cyklu:
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: 9 wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystać jego potencjał w sprzedaży!
Jak działa LinkedIn?
LinkedIn działa w formie strony internetowej oraz jako aplikacja. Głównym celem tego portalu jest zdobywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Pracodawcom czy właścicielom firm LinkedIn służy komunikacji marketingowej oraz pozwala między innymi na publikowanie ogłoszeń o pracę, czyli jest świetnym miejscem do poszukiwania pracowników.
Jedno jest pewne: posiadanie konta firmowego na LinkedIn przynosi wiele korzyści. Porównując LinkedIn i inne portale społecznościowe - LinkedIn jest najbardziej profesjonalnym narzędziem pośród wszystkich mediów społecznościowych.
Wizerunek Twojej firmy w mediach społecznościowych
Na Employer Branding, czyli budowanie wizerunku Twojej marki składają się różne aktywności. W obecnych czasach podstawą jest działanie w ogólnie pojętym internecie, w tym w mediach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego, spójnego obrazu stabilnej oraz przyjaznej firmy z czasem przełoży się na oszczędność kosztów rekrutacji oraz efektywniejsze pozyskiwanie partnerów biznesowych.
Rozłóż swoje działania na różne portale, tak by czerpać z nich jak najwięcej korzyści. Do zupełnie innych użytkowników dotrzesz np. za pomocą portalu Facebook, a do innych dzięki serwisowi LinkedIn.
Jak stworzyć profil firmowy na LinkedIn?
Aby utworzyć profil firmowy Twojej firmy, najpierw musisz posiadać profil prywatny. Jeśli jesteś zalogowany, kliknij w zakładkę "Dla firm". Na samym dole zobaczysz opcję "Utwórz stronę firmową".
W kolejnym kroku LinkedIn prosi o wybór rodzaju strony:
- Firma - małe, średnie i duże firmy,
- Strona marki - podstrony powiązane z istniejącą stroną,
- Instytucja edukacyjna - szkoły i uczelnie.
Następnie pojawi się metryczka, w której musisz uzupełnić informacje takie, jak nazwa, witryna, branża, wielkość i rodzaj organizacji oraz dodasz logo i slogan. Po prawej stronie pojawi się okienku umożliwiające podgląd wprowadzanych przez Ciebie treści w czasie rzeczywistym. Po uzupełnieniu metryczki dostaniesz dostęp do panelu administratora.
Kolejnym krokiem jest opis Twojej firmy. Choć limit tej sekcji wynosi 2000 znaków, pamiętaj, że nie o ilość tutaj chodzi, lecz o jakość. W opisie zawrzyj najważniejsze informacje: do jakich Klientów chcesz trafić, czym się wyróżnia Twoja firma, dlaczego warto z Wami współpracować lub u Was pracować.
Dodatkowo możesz edytować przycisk call to action, dodać polecane grupy czy hashtagi.
Pamiętaj, że ilość oraz dokładność informacji, które uzupełnisz wpływają na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Profil firmowy jest wirtualną wizytówką Twojej marki. Nie spiesz się więc i zadbaj o to, by wyglądał nienagannie.
Jak profesjonalnie prowadzić konto na LinkedIn?
Jeśli już masz profil firmowy, pamiętaj, że bardzo ważne jest regularne zamieszczanie postów, które zachęcą użytkowników serwisu do śledzenia Twojego profilu. Najlepszą strategią jest wybór minimum jednego dnia w tygodniu, w którym pojawiać się będą Twoje publikacje. Nie wymyślaj postów na ostatnią chwilę. Najlepiej przygotuj je sobie z wyprzedzeniem. Odpowiednia strategia działania oszczędzi Ci nerwów i stresu.
Twoje posty powinny być merytoryczne. Aby przekonać odbiorców do swoich treści dostosuj formę do aktualnych trendów. Obecnie najchętniej oglądanym formatem są krótkie filmiki.
Jeśli zastanawiasz się czy wypada używać emoji w postach, odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Emotikony przyciągają wzrok, więc używanie ich (oczywiście wszystko w granicach rozsądku) jest jak najbardziej wskazane. Zadbaj także o obecność słów kluczowych w Twoich publikacjach.
I najważniejsze: bądź cierpliwy. Budowanie wizerunku jest długotrwałym procesem, ale systematyczna praca z czasem przyniesie efekty.
Skorzystaj z płatnych reklam
Jeśli zaczynasz dopiero działanie na LinkedIn i chcesz poszerzyć swoją sieć kontaktów lub myślisz o pozyskiwaniu leadów sprzedażowych na tym portalu, możesz skorzystać z płatnych reklam, które zobaczą inni użytkownicy LinkedIna.
Kampanie reklamowe pozwalają na bardzo dokładne targetowanie i zawężanie odbiorców poprzez np. edukację, doświadczenie zawodowe, zainteresowania itp. Choć w porównaniu z Facebook Ads zazwyczaj jedno kliknięcie w reklamę jest droższe, jest również bardziej wartościowe, ponieważ LinkedIn oferuje dokładniejsze filtrowanie.
Skorzystanie z płatnych reklam na początku działalności na LinkedInie pomoże Ci zdobyć zainteresowanie oraz zachęcić pracodawców, pracowników i Klientów do śledzenia Twoich działań.
Jak swoje profile prowadzą Twoi pracownicy?
Gdy już zadbasz o wygląd profilu firmowego, porozmawiaj ze swoimi pracownikami. Najczęściej osoba, która znajdzie Twoją firmę na portalu LinkedIn, następnie sprawdzi osoby w niej pracujące, zaczynając od wyższych stanowisk lub rekrutera. Pracownicy są jak naturalne przedłużenie Twojego profilu firmowego.
Jeśli możecie sobie na to pozwolić, zróbcie firmową sesję zdjęciową, tak by zdjęcie profilowe każdego z pracowników było spójne. Możesz również poprosić pracowników, by ustawili identyczne, firmowe background photo, czyli zdjęcie w tle.
Jakie możliwości daje LinkedIn Premium?
LinkedIn oferuje 4 rodzaje konta Premium.
- Premium Career przeznaczone dla osób poszukujących pracy lub chcących rozwinąć swoją karierę zawodową.
- Sales Navigator ułatwia budowanie potencjalnej bazy Klientów oraz ich pozyskiwanie.
- Recruiter Lite służy rekrutowaniu pracowników.
- Premium Business pozwala na zdobywanie szczegółowych informacji biznesowych pomocnych w rozwijaniu firmy.
Publikowanie ofert pracy na LinkedIn
Na portalu LinkedIn możesz również opublikować ofertę pracy. Dostępna jest bezpłatna opcja publikacji ogłoszenia, a jeśli chcesz dotrzeć do większej ilości kandydatów wystarczy skorzystać z dodatkowo płatnych możliwości promowania.
Aby dodać nowe ogłoszenie o pracę musisz uzupełnić krótki formularz. Podstawowe informacje obejmują stanowisko, firmę, lokalizację oraz formę zatrudnienia. W kolejnym kroku możesz wybrać 10 umiejętności, które powinna posiadać osoba, której poszukujesz. Warto to zrobić dokładnie, by Twoje oferta wyświetliła się odpowiednim użytkownikom.
Jeżeli chcesz poszerzyć zasięgi swojego ogłoszenia skorzystaj z kampanii reklamowej LinkedIn Ads. Możesz spróbować zrobić ją samodzielnie lub zlecić ustawienie jej ekspertom. Kampania reklamowa pozwala dokładnie stargetować ruch pod konkretną branżę, wielkość firmy, kierunki studiów, tytuły/stopnie naukowe, lata i obszar doświadczeń zawodowych i wiele innych. Wykonaliśmy dla naszych Klientów setki kampanii na LinkedIn, więc z całą pewnością możemy potwierdzić ich skuteczność. Skorzystaj z naszej usługi tworzenia kampanii w mediach społecznościowych.
Podsumowanie
Posiadając własną firmę nieustannie pracujesz nad jej wizerunkiem. Choć działania employer brandingowe zazwyczaj są długofalowe, z czasem przynoszą efekty. Warto zainwestować czas i energie w rozwój swojego konta, by później czerpać z wykonanej pracy pasywne korzyści.
---
Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?
Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:
- Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
- Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
- Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
- Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
- Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.
Jesteś pracownikiem i szukasz pracy w sprzedaży?
Załóż darmowe konto pracownika, dodaj swoje CV i aplikuj jednym kliknięciem!
- Oferty pracy dopasowane do Twoich potrzeb.
- Dostęp online do Twojego aktualnego CV.
- Dostęp do statystyk ofert pracy na które aplikowałeś.