Praca w sprzedaży LinkedIn w sprzedaży: 9 wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystać jego potencjał w sprzedaży!

LinkedIn w sprzedaży: 9 wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystać jego potencjał w sprzedaży!

Witaj w serii artykułów dotyczących wykorzystania portalu LinkedIn w sprzedaży. Przed Tobą 6-ta i jednocześnie ostatnia część cyklu. Zapraszamy Cię do zapoznania się z poprzednimi treściami:

Z część I dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z portalem LinkedIn.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: czym jest, logowanie, jak go założyć i jak usunąć konto?

Część II sprawdzi się dla ludzi sprzedaży, którzy stale poszukują sposobów na znalezienie nowych Klientów.
Przeczytaj artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Handlowcu, czy używasz w swojej pracy portalu LinkedIn?

Część III przyda Ci się, gdy chcesz wykorzystać portal LinkedIn do rozwoju firmy.
Sprawdź artykuł pt.: LinkedIn w sprzedaży: Jak wykorzystać potencjał profilu firmy na LinkedIn do zwiększenia rozpoznawalności firmy?

Dzięki części IV poznasz tajniki planów Premium.
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: jak działa Linkedin Premium i czy warto z niego korzystać?

Część V rozwieje wątpliwości związane z poszukiwaniem pracowników na portalu LinkedIn.
Przeczytaj artykuł pt:. LinkedIn w sprzedaży: jak dodać bezpłatne ogłoszenie o pracę na LinkedIn?

Część VI stanowi podsumowanie całego cyklu:
Zajrzyj do artykułu pt.: LinkedIn w sprzedaży: 9 wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystać jego potencjał w sprzedaży!

 

 

Jak działa LinkedIn i dlaczego jest Ci potrzebny?

LinkedIn działa w Polsce od 2003 roku i od tamtej pory użytkowników serwisu stale przybywa. LinkedIn można porównywać do innych popularnych mediów społecznościowych, takich jak np. Facebook, jednak ta platforma ma charakter bardziej profesjonalny i zawodowy. Zamiast gromadzić standardowych znajomych, jest nastawiona na zdobywanie kontaktów zawodowo-biznesowych.

LinkedIn jest dla Ciebie, jeśli:

  • szukasz pracy, a Twoim celem jest dotrzeć do potencjalnych pracodawców,
  • masz firmę i chcesz zwiększyć jej zasięgi,
  • szukasz partnerów biznesowych,
  • poszukujesz pracowników, którzy są zdolni i zmotywowani,
  • chcesz czytać ciekawe treści na temat biznesu, zatrudnienia, rynku pracy i nie tylko,
  • szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży.

 

1. Uzupełnienie profilu to podstawa

Bez względu na to, czy zależy Ci na rozwoju profilu osobistego czy firmowego, w pierwszej kolejności powinieneś zadbać, by uzupełnić wszystkie sekcje. Zastanów się, czego osoba, która Cię jeszcze nie zna może dowiedzieć się z Twojego profilu użytkownika? Pamiętaj, że wygląd profilu jest Twoją wizytówką i wpływa na pierwsze wrażenie odbiorców.

 

 

Profil indywidualny

W przypadku profilu indywidualnego, uzupełnij:

  • podstawowe informacje, takie jak imię nazwisko czy adres mailowy,
  • sekcję "o mnie" - potraktuj to jako podsumowanie zawodowe, opisz krótko czym się zajmujesz oraz czym się wyróżniasz,
  • swoje doświadczenie zawodowe wraz z umiejętnościami, które są niezbędne na Twoim stanowisku,
  • wykształcenie,
  • licencje i certyfikaty,
  • umiejętności - pamiętaj, że możesz poprosić Twoich znajomych z pracy o potwierdzenie deklarowanych przez Ciebie umiejętności,
  • stwórz spersonalizowany adres url, zwierający Twoje imię i nazwisko.

Od pewnego czasu LinkedIn oferuje również możliwość przystąpienia do różnego rodzaju Quizów, które są ewaluacją Twoich zdolności. Jak na razie dostępne Quizy skupiają się głównie na znajomości programów, takich jak przykładowo PowerPoint czy Google Analytics, ale prawdopodobnie ta sekcja z czasem będzie się dynamicznie rozwijać.

 

Profil firmowy

Firmowy profil na LinkedIn powinien zawierać:

  • dokładnie wypełnioną sekcję "O nas" - witrynę, telefon, branżę, wielkość firmy, siedzibę główną, rok założenia oraz specjalizacje,
  • zapadający w pamięć opis, który powie użytkownikom czym zajmuje się Twoja firma,
  • dobrej jakości logo,
  • podobnie jak w przypadku profilu indywidualnego, możesz przygotować spersonalizowany adres url swojej firmy, czyli linkedin.com/companyNAZWATWOJEJFIRMY.

 

2. Jak wygląda Twoje zdjęcie profilowe i background photo?

Choć zdjęcie to część profilu użytkownika, zasługuje na osobny paragraf.

Umieszczenie zdjęcia profilowego stało się już poniekąd koniecznością, gdyż bardzo często profil bez niego, uznawany jest za mało wiarygodny.

Zadbaj o to, by zdjęcie profilowe wyglądało profesjonalnie. Fotki w kostiumie kąpielowym zostaw w prywatnym albumie. Postaw na zdjęcie na jasnym tle, z lekkim uśmiechem w miarę możliwości w formalnych ubraniach. Najlepiej, gdyby fotografia obejmowała Twoja sylwetkę mniej więcej od klatki piersiowej w górę.

 

 

Zdjęcie biznesowe możesz zrobić u fotografa, a jeśli chcesz wykonać je samodzielnie, skorzystaj po prostu z samowyzwalacza w komórce. Przed zrobieniem fotografii przetrzyj szybkę aparatu w telefonie i postaraj się, by kadr który wybierzesz, był dobrze doświetlony.

Zdjęcie w tle dobierz tak, by pasowało do Twojego zdjęcia profilowego. Background photo może zawierać np. logo i slogan Twojej firmy.

 

3. Wykorzystaj konto Premium!

Przypominamy, że w ramach LinkedIn Premium możesz skorzystać z darmowego miesiąca próbnego. W ramach bezpłatnej subskrypcji musisz się również zdecydować na jeden z czterech planów i później już nie masz możliwości zmiany decyzji.

To czy na dłuższą metę zdecydujesz się na wykupienie konta premium, zależy od Twoich potrzeb, celów, które chcesz zrealizować za pomocą portalu oraz czasu, jaki jesteś w stanie poświęcić na zajmowanie się LinkedInem. Jednak głupotą byłoby nie wykorzystać wersji próbnej i nie sprawdzić jak to w praktyce działa. Być może darmowy miesiąc LinkedIn Premium utwierdzi Cię w decyzji czy warto inwestować w wersję płatną i przedłużać subskrypcję.

 

4. Słowa kluczowe są kluczowe

Jeśli chcesz częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania, zadbaj o to, by zawartość Twojego profilu oraz posty, które publikujesz zawierały w sobie słowa kluczowe. Słowa kluczowe to frazy, dzięki którym rekruterzy czy potencjalni Klienci wyszukują Cię w internecie.

Używanie słów kluczowych jest ważne, jeśli jesteś w trakcie poszukiwania pracy, gdy prowadzisz profil firmowy czy udostępniasz oferty pracy. Założyć konto na LinkedIn to jeszcze żadna sztuka. Twój profil powinien być tak uzupełniony i dopracowany, by osoby, do których chcesz dotrzeć mogły bez problemu Cię znaleźć.

 

 

5. Określ grupę docelową

Masz już profesjonalny profil w mediach społecznościowych. Zadbałeś o wszystkie opisy, uwzględniając istotne słowa kluczowe oraz zdjęcia. Chcesz zacząć tworzyć, udostępniać treści i regularnie prowadzić konto. Ale zaraz, dla kogo? Dla Klientów? To zbyt ogólne! Jak się nad tym zastanowisz, na pewno zakupów u Ciebie nie robi tylko i wyłącznie jeden rodzaj osób.

Im dokładniej wyszczególnisz swoje Buyer Persony i zgromadzisz o nich, jak najwięcej informacji, tym lepiej będziesz mógł odpowiedzieć na ich potrzeby w ramach prowadzenia mediów społecznościowych oraz oczywiście zakupów.

Określ swoją grupę docelową najdokładniej jak jesteś w stanie i zastanów się, jakie treści możesz zamieszczać, by mieć przydatny i ciekawy profil na LinkedIn. Przyjrzyj się również Twojej sieci kontaktów. Jakie zajmowane stanowiska dominują wśród twoich znajomych i obserwatorów?

 

6. Regularność, regularność i jeszcze raz strategia!

Stworzyłeś szeroką sieć kontaktów. Twój LinkedIn staje się powoli coraz ciekawszy. Publikujesz treści, które spotykają się z dużym uznaniem odbiorców i nagle BUM. Wypada Ci jakaś niespodziewana sytuacja, pomijasz jeden post, w końcu Twoja motywacja spada i publikacje pojawiają się coraz rzadziej, aż w końcu zupełnie przestajesz udostępniać treści.

W taki sposób to nie ma prawa się udać. LinkedIn, jak każdy inny portal społecznościowy, wymaga strategii oraz regularności! Najlepszym sposobem na utrzymanie systematyczności jest tworzenie treści na zapas oraz planowanie postów z wyprzedzeniem.

 

 

7. Publikowanie ofert pracy ma sens!

Rekrutujesz handlowców i nie korzystałeś do tej pory z możliwości publikacji ogłoszeń o pracę na portalu LinkedIn? Nie popełniaj więcej tego błędu!

Największa przewaga LinkedIn to przecież biznesowy charakter platformy. Dlaczego by więc nie wykorzystać jej do poszukiwania pracowników? LinkedIn pozwala na dokładne przygotowanie ofert pracy, ponieważ posiada bardziej szczegółowe filtry i wytyczne, niż inne portale społecznościowe.

Przypominamy, że pierwsze ogłoszenie na LinkedIn opublikujesz bezpłatnie, jednak by były ono skuteczniejsze polecamy utworzenie kampanii reklamowej. Kampania pozwoli Ci dotrzeć do większej ilości kandydatów, a dzięki odpowiednio dobranemu targetowaniu ofertę pracy zobaczą osoby dopasowane do Twoich wymagań.

Nie wiesz jak przygotować kampanię? Zastanawiasz się jak trafić do osób poszukujących pracy z konkretnymi umiejętnościami i doświadczeniem? Zostaw to specjalistom z zespołu pracahandlowiec.pl! Przygotowujemy kampanie reklamowe od początku do końca, a następnie monitorujemy ich wyniki, by mieć pewność, że przynoszą pożądany skutek. Dzięki odpowiednio ustawionej reklamie masz szansę dotrzeć do kandydatów pasywnych, czyli osób nie poszukujących obecnie aktywnie pracy. Wśród nich kryją się prawdziwe sprzedażowe perełki. Sprawdź naszą usługę kampanii reklamowych w social mediach!

 

8. Wyświetlanie statystyk to przydatna funkcja

Jeśli wykorzystujesz już możliwość dodawania postów oraz ofert pracy, monitoruj statystki swojego konta. Bez tego aspektu ciężko będzie Ci stwierdzić, czy się rozwijasz.

Warto obserwować przynajmniej podstawowe informacje, takie jak skuteczność publikacji (wyświetlenia, kliknięcia, komentarze, zainteresowanie, wskaźnik zainteresowania, reakcje) w przypadku postów czy pojawienia się w wynikach wyszukiwania lub nowych obserwujących w przypadku profilu. Te wskaźniki pokażą Ci czy podjęte przez Ciebie działania przynoszą spodziewane efekty, jakie treści cieszą się największym zainteresowanie i czy Twój profil się rozwija. Dzięki temu łatwiej będzie podjąc decyzje, co do dalszych kroków w prowadzeniu profilu.

 

 

9. Działaj zamiast się zastanawiać

Choć posiadanie strategii oczywiście jest bardzo istotną kwestią, samym planowaniem jeszcze nikt nigdy nic nie ugrał.

Jeśli wahasz się czy stworzyć profil na LinkedIn, odpowiedź brzmi zrób to.

Jeśli zastanawiasz się, czy zacząć dodawać treści na swoim profilu - tak.

Zacznij robić to już dziś, a będziesz o krok przed tymi, którzy zaczną robić to jutro.

 

Podsumowanie

Posiadanie konta na LinkedIn to już must have na rynku pracy. LinkedIn jest idealnym miejscem do zdobywania kontaktów biznesowych, dzielenia się interesującymi treściami oraz poszukiwania pracowników (lub patrząc z drugiej strony - pracy).

 

 

Jeśli chcesz na maksa efektywnie wykorzystać potencjał portalu LinkedIn:

  • uzupełnij dokładnie swój profil,
  • skorzystaj z subskrypcji LinkedIn Premium, przynajmniej w wersji bezpłatnej,
  • dbaj o obecność słów kluczowych,
  • sprecyzuj swoją grupę docelową,
  • dodawaj treści regularnie,
  • szukaj pracowników na LinkedIn,
  • śledź statystyki,
  • działaj już dziś!

 

 

---

 Jesteś pracodawcą i szukasz perełek sprzedażowych?

Zamów konsultację telefoniczną podczas której omówimy Twój proces rekrutacji i podpowiemy:

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu handlowego / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymywać trafione CV.
  • Jak napisać ogłoszenie o pracę budzące podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić czy wybrany kandydat będzie realizował plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.

 

 

 Jesteś pracownikiem i szukasz pracy w sprzedaży?

Załóż darmowe konto pracownika, dodaj swoje CV i aplikuj jednym kliknięciem!

  • Oferty pracy dopasowane do Twoich potrzeb.
  • Dostęp online do Twojego aktualnego CV.
  • Dostęp do statystyk ofert pracy na które aplikowałeś.